بایگانی‌ها

انتقاد تارانتینو از هالیوود

انتقاد تارانتینو از هالیوود
انتقاد تارانتینو از هالیوود

کوئنتین تارانتینو گفتگوی جذابی با مجله آلمانی Zeit داشته. او در این گفتگو درباره دوران رشدش و نخستین سال‌های حضور خود در هالیوود می‎گوید. او همچنین توضیح می‌دهد که به نظرش  بیشتر  از هالیوود عمر خواهد کرد!

«بله، شرم آور است. این هالیوودی نیست که من می شناختم. آیا آن نوع تجربه سینمایی که من با آن بزرگ شدم تا پنج یا شش سال دیگر وجود خواهد داشت؟ خواهیم دید. من مطمئنا هالیوود را ترک نکرده ام – هالیوود مرا ترک کرده است. من احتمالاً آخرین کسی خواهم بود که چراغ هالیوود را خاموش می کنم […] احتمالاً چند سال بیشتر از خود هالیوود زنده می مانم.»

تارانتینو در ادامه درباره دلایل پیشین خود برای بازنشستگی توضیحاتی ارائه می‍دهد، او  گفته بود که می خواهد پس از شصت سالگی فیلم نسازد. اما حالا تارانتینو اعتراف می کند که دلیلش از جنبه واقعیت  بی اساس بود:« من زندگی ام را به سینما اختصاص دادم. هیچ چیزی مهمتر از سینما نبوده، همه چیزهای زندگی در اولویت بعدی قرار گرفتند. و درمقطعی شما همه قله ها را فتح کرده ای.»

تارانتینو سپس می پذیرد که تقریبا می خواست   فیلم جیمزباندی کازینو رویال را بسازد، فیلمی که سال 2006  با بازی دنیل کریگ به تولید رسید:«اوه، آره. من کتاب را خوانده بودم  و به نظرم خیلی خوب آمد. اساسا داستان اصلی جیمز باند را روایت می کند. اگر می توانستم این فیلم را بسازم، این پروژه من پس از پالپ فیکشن می شد. در آن زمان تهیه کنندگان جیمز باند امتیاز این کتاب را نداشتند و ده ها سال دعوای حقوقی بر سر آن درگرفت. بنابراین می‌توان تصور کرد که می توانستم این کتاب را به فیلم تبدیل کنم.»