بایگانی‌ها

انتقاد پل شریدر از سریال «ژیگولوی آمریکایی»

انتقاد پل شریدر از سریال «ژیگولوی آمریکایی»
انتقاد پل شریدر از سریال «ژیگولوی آمریکایی»

پل شریدر اقتباس تلویزیونی «ژیگولوی آمریکایی» را «ایده ای وحشتناک» نامیده است.

این فیلمساز هفتاد و پنج ساله فیلم «ژیگولوی آمریکایی» را در سال 1980 با بازی ریچارد گیر و لورن هاتون ساخت و پس از اینکه شبکه شوتایم اولین تریلر سریال جدید خود را در اوایل این هفته پخش کرد، پل شریدر تاکید کرد که هیچ دخالتی در این پروژه ندارد. و برای دیدن جان برنتال، گرچن مول و رزی اودانل در این برنامه آماده نباشید.
.

او در فیس‌بوک نوشت: «بعد از اینکه شوتایم تریلر را پخش کرد، از من پرسیدند که آیا دخالتی در تولید این سریال داشتم. پاسخ خیر است…»

«من از طرفداران بزرگ جان برنتال هستم و برای گرچن مول آرزوی بهترین ها را دارم (همچنین ای کاش می توانستم با فیلمی که برای او بنویسم و کارگردانی کنم کار بهتری انجام دهم – متاسفم، گرچ). من قصد ندارم سریال شبکه شوتایم را تماشا کنم. فکر نمی‌کنم بتوانم در مورد آن بی‌طرفانه رفتار کنم و حتی اگر بتوانم تماشا کنم، بیش از حد هیجان زده خواهم بود.»

پل توضیح داد که با او در مورد امکان اقتباس از داستان – که درباره اسکورت مرد متهم به قتل است – صحبت شده است، اما او احساس می کند که در عصر مدرن این داستان جواب نمی دهد.

او نوشت: «چند سال پیش از پارامونت تماسی دریافت کردم که در مورد بازسازی ژیگولوی آمریکایی به عنوان یک سریال پرسیده بودند. من پاسخ دادم که فکر می کنم ایده وحشتناکی است – زمان تغییر کرده است…»

« من و اسکورسیزی سال‌ها تلاش‌های مشابهی برای بازسازی «راننده تاکسی» داشتیم. فکر می‌کردم این پایان کار چنین بازسازی هایی بود.»

اما سپس به پل شریدر گفته شد که سریال به هر حال ساخته خواهد شد و جری بروکهایمر تهیه کننده نمی‌خواهد او در این ماجرا نقش داشته باشد.

پل ادامه داد: «سپس دوباره با من تماس گرفتند و گفتند که جری بروکهایمر و پارامونت حق دارند بدون رضایت من ژیگولوی آمریکایی را دوباره بسازند من گفتم به این فکر می کنم که چگونه می توان چنین نمایشی را ساخت.»

«کسی که تماس گرفته بود توضیح داد، آن‌ها نمی‌خواستند من دخالتی داشته باشم. گزینه‌های من در اینجا چنین بود: (1) پولی بگیرم و دخالتی نکنم (2) پولی نگیرم و دخالتی نداشته باشم (3) تهدید به یک شکایت گران قیمت و بیهوده کنم و دخالتی نداشته باشم. من تصمیم گرفتم پولم را بگیرم.»