بایگانی‌ها

انجمن فیلمسازان آمریکا علیه برادران وارنر

انجمن فیلمسازان آمریکا علیه برادران وارنر
انجمن فیلمسازان آمریکا علیه برادران وارنر

انجمن فیلمسازان آمریکا درباره تصمیم وارنرمدیا برای نمایش همزمان فیلم‌های سال 2021 در شبکه اچ بی او مکس رسما نامه سرگشاده ای منتشر کرد. این نامه از سوی رئیس انجمن فیلمسازان آمریکا خطاب به آن سارنوف مدیر وارنرمدیا نوشته شده است.

در بخشی از این نامه چنین نوشته شده است:« تصمیم یک جانبه برای انتشار کل تولیدات سال 2021 در شبکه HBO Max ، بدون هیچ گونه مذاکره قبلی و یا حتی ارائه اطلاعات اساسی به اتحادیه ، با معاملات و قراردادهای ما در طول این سالها متناقض است در حالی که ما اطمینان داریم صنعت سینما از تأثیرات همه گیر COVID-19 در امان نیست ، اما تغییر الگوی نمایش در روشی که کمپانی وارنرمدیا WarnerMedia اعلام کرده است بر اعضای ما تأثیر عمیقی خواهد گذاشت.»

«یکی از مواردی که به صراحت لزوماً در مورد آن بحث نمی شود این است که این تصمیم چگونه بر دستمزد دریافت شده فیلمسازان مطابق با قراردادشان که شامل پاداش های مبتنی بر سود گیشه است ، تأثیر می گذارد. انجمن فیلمسازان آمریکا نگران است که معامله وارنرمدیا با سرویس پخش خود ، HBO Max ، نه تنها جلوی پاداش ها را بگیرد بلکه به این معنی است که فیلمسازان برای این تصمیم به شدت صدمه بخورند.»

« تغییر سیاست وارنر مدیا در الگوهای اکران ، نه تنها توانایی اعضای ما را برای دیده شدن فیلم هایشان به روشی که برای آنها در نظر گرفته شده محدود می کند ، بلکه بر درآمد آنها نیز تأثیر می گذارد. با توجه به مورد دوم ، فرمول انجمن برای فیلم های بلند بر اساس درصدی از درآمد ناخالص است که به کارگردان ، در برخی موارد اعضای تیم کارگردانی و برنامه بازنشستگی پرداخت می شود.
انجمن نگران شرایط واگذاری امتیاز فیلم ها به HBO Max است… بنابراین انجمن فیلمسازان آمریکا باید برای محافظت از اعضای خود گام بردارد. »