بایگانی‌ها

«اوپنهایمر» طولانی‌ترین فیلم نولان

90 دقیقه دیالوگ!
90 دقیقه دیالوگ!

▪️کریستفر نولان که به ساخت فیلم‌های طولانی شهرت دارد و «میان‌ستاره‌ای» 169 دقیقه بود ، فیلم جدیدش «اوپنهایمر» نیز طولانی است.

مت بلونی می گوید که فیلم نولان 180 دقیقه است و طولانی‌ترین اثر کارنامه اوست. در ماه ژانویه کوری اتاد در مجله اسکوایر نوشت که شایعه شده «اوپنهایمر» طولانی تر از «میان ستاره‌ای» است. این شایعه در میان سینماداران آیمکس شنیده شده بود.

الن میروینیک، طراح لباس در یک برنامه پادکستی تایید کرد که «اوپنهایمر» چهل و پنج سال از زندگی شخصیت اصلی را به تصویر در می‌آورد. از روزهای نخست رابرت اوپنهایمر در  دانشگاه کمبریح در سال 1923 تا مرگش در سال 1967.

تیزر تبلیغاتی فیلم در ماه ژوئیه سال گذشته پخش شد. می‌گویند بودجه فیلم 100 میلیون دلار بوده و به طریقه آنالوگ آیمکس سیاه و سفید فیلمبرداری شده است. کیلین مورفی در نقش پدر بمب هیدروژنی جی .رابرت اوپنهایمر ظاهر شده.مردی که اختراع مرگباری به ثبت رساند و پس از بمباران هیروشیما می‌خواست کنترل جهانی سلاح مرگبار خود را بدست بگیرد.

فیلمبرداری از 21 فوریه شروع و 22ماه مه به پایان رسید. بازیگران دیگر فیلم عبارتند از مت دیمون، امیلی بلانت، فلورانس پیو، رامی مالک و رابرت داونی جونیور.