بایگانی‌ها

بازسازی نخستین انفجار هسته‌ای در «اوپنهایمر» بدون جلوه‌های بصری

بازسازی نخستین انفجار هسته‌ای در «اوپنهایمر» بدون جلوه‌های بصری
بازسازی نخستین انفجار هسته‌ای در «اوپنهایمر» بدون جلوه‌های بصری

▪️کریستفر نولان کارگردان «اوپنهایمر» انفجار سلاح هسته ای را بدون کمک از جلوه‌های بصری بازسازی کرد.

 

 

کارگردان 52 ساله که «اوپنهایمر» را با بازی کیلین مورفی در نقش پدر بمب اتم، جی.رابرت اوپنهایمر آماده نمایش دارد، به توتال فیلم توضیح داد که چه مسیری را  هنگام فیلمبرداری  بازسازی انفجار  سلاح هسته ای را تجربه کردند.

 

«من فکر می کنم بازسازی آزمایش ترینیتی (اولین انفجار سلاح هسته ای، در نیومکزیکو) بدون استفاده از گرافیک کامپیوتری چالش بزرگی بود.اندرو جکسون – مسوول جلوه‌های بصری من، که  از همان ابتدای تولید همراه تیم شد- در حال بررسی  بود که چگونه می‌توانیم بسیاری از عناصر بصری فیلم را به صورت عملی اجرا کنیم، از نمایش دینامیک‌های کوانتومی و فیزیک کوانتومی گرفته تا خود آزمایش ترینیتی و بازآفرینی اش همراه با تیم من،  در لوس آلاموس در یک  تخت کوه در نیومکزیکو در آب و هوای فوق‌العاده، که همه موارد نیاز  فیلم بود.  چالش های عملی بزرگی از جنبه شرایط بسیار سخت بیرونی  وجود داشت.»

گفتنی است ترینیتی یا آزمایش هسته‌ای ترینیتی (به انگلیسی: Trinity test) به معنای تثلیث، اسم رمز نخستین آزمایش انفجار سلاح هسته‌ای بود که توسط ارتش آمریکا به عنوان بخشی از پروژه منهتن در سال 1945 درنیومکزیکو انجام شد.

.

نولان که آثار قبلی او شامل «دانکرک» و «تنت» می‌شود، پروژه تازه  را به عنوان یکی از «چالش‌برانگیزترین» فیلم‌های کارنامه خود توصیف کرده است.

 

او درباره این فیلم که قرار است در ژوئیه  2023 اکران شود و همچنین امیلی بلانت و مت دیمون در آن ایفای نقش می‌کنند، گفت: «اوپنهایمر یکی از چالش‌برانگیزترین پروژه‌هایی است که من تا به حال از نظر مقیاس ، از نظر مواجهه با  وسعت داستان اوپنهایمر ساخته ام.»