بایگانی‌ها

بازگشت پولانسکی به لهستان

ممنوعیت حضور رومن پولانسکی در سزار
ممنوعیت حضور رومن پولانسکی در سزار

پولانسکی که سال‌ها است تحت شکایت مقام‌های امریکایی مبنی بر تجاوز جنسی در دهه‌ی هفتاد قرار دارد دوباره در ابتدای این ماه خبرهایی از آزار و اذیت جنسی دیگری از او منتشر شد که این بار توسط بازیگری آلمانی انتشار یافته بود.

تازه‌ترین خبر از این کارگردان 84 ساله رومن پولانسکی کارگردان کهنه کار لهستانی در حال ساخت مستندی به نام «پولانسکی هاروویتز» در وطنش، لهستان است. مستندی درباره‌ی دوران جوانی و کودکی‌ خودش و دوست قدیمی‌ عکاس‌اش ریزارد هاروویتز. پولانسکی زمانی که برای اولین بار هاروویتز 3 ساله را در محله‌ی یهودی نشین کراکف ملاقات کرد 9 ساله بود. حالا هاروویتز در 78 سالگی یکی از جوانترین بازماندگان فاجعه‌ی هولوکاست است و داستانش توسط استیون اسپلیبرگ در فیلم برنده‌ی اسکار «فهرست شیندلر» روایت شده است.

پولانسکی و هاروویتز به مکان‌هایی در حال سر زدن به مکان‌هایی هستند که از زمان جنگ به این طرف هیچ کدام به آن بازگشته‌اند. یکی از این مکان‌ها روستای کوچکی نزدیک کراکوف است که پولانسکی پس از فرار از محله‌ی یهودی نشین در آن پنهان شده است.

آخرین ساخته پولانسکی با عنوان «براساس یک داستان واقعی» در جشنواره کن گذشته به نمایش درآمد و با واکنش‌های به نسبت سرد منتقدان مواجه شد.