بایگانی‌ها

بازگشت کاریشما کاپور مقابل دوربین

بازگشت کاریشما کاپور مقابل دوربین
بازگشت کاریشما کاپور مقابل دوربین

ستاره قدیمی سینمای هند کاریشما کاپور در سریال تریلر نوآر «براون» محصول شبکه زی استودیوز، تنها شوی هندی که در بازار سریال‌های برلیناله عرضه می‌شود، ایفای نقش کرده است. کاریشما کاپور یکی از مهم‌ترین ستاره‌های سینمای هند در سال‌های 1990 و اوایل سال‌های 2000 است که بخاطر خانواده مدتی از سینما  دوری گزید. او سال 2020 در سریال سامانه آنلاین «ذهنیت» مقابل دوربین رفت و حالا پس از سه سال وقفه دوباره در اکشنی به نام «براون» ایفای نقش کرده است.

 

 

سریال برگرفته از رمان «شهر مرگ» نوشته آبهیک باروا و به کارگردانی آبهینی دئو است که نسخه هندی سریال «24» را ساخت. ریتا براون یک کارآگاه نیروی پلیس در شهر کلکته است که اعتیاد به الکل را کنار گذاشته. او مامور کشف راز قتل زن جوانی از خانواده‌ی با نفوذ می‌شود.

کاریشما کاپور به ورایتی توضیح داد:«من یک کارنامه  طولانی داشته‌ام، مقابل دوربین بوده‌ام، نقش ایفا کردم، نقش‌های مختلفی را بازی کرده‌ام، اما وقتی شخصیت ریتا براون را خواندم، او را احساس کردم، زیرا  بسیار متفاوت بود، – او انسان با نقطه ضعف اما فوق العاده باهوش بود. و شما می توانید به معنای واقعی کلمه رشد این زن را ببینید. برای من، به عنوان یک بازیگر که تمام شکوه و درخشش را در کاراکتر از بین ببرم،  بسیار جالب بود.»

 

 

«بسیاری از مردم می‌توانند با ریتا احساس همدلی پیدا کنند. او مشکلات  زیادی را پشت سر می گذارد. مردم به او پشت پا می زنند. این چیزها در زندگی عادی رخ می دهند. مساله فقط افسردگی  یا اعتیاد به الکل نیست. هیچ کسی این مسائل را مطرح نمی کند. اما زمان هایی هست که مردم پست می‌شوند اما ریتا برمی گردد . چون قدرت دارد. ریتا براون برای زنان جامعه الهام بخش است. این چیزی بود که واقعا من را تحت تاثیر قرار داد چون شخصا من هم در زندگی تجربیاتی را پشت سر گذاشته ام.»

 

کاریشما کاپور بدون هیچ نوع آرایشی خاصی  و گریم خاصی در قالب ریتا براون ظاهر شده است. او برای رسیدن به نقش از متداکتینگ بهره برد تا بتواند در قالب ریتا ظاهر شود. کاریشما سیگار نمی‌کشد و نوشیدنی‌های الکلی  در زندگی واقعی مصرف نمی کند.او مجبور بود شام نخورد و چند لیوان نوشیدنی الکلی بخورد تا صبح ها با خماری بیدار شود . یاد بگیرد سیگار بپیچد. او حتی گویش بنگالی را با مربی آموخت. گویش بنگالی زبان مردم شهر کلکته است.آنها می توانند چند کلمه انگللیسی با لهجه هندی بیان کنند. شهر  عنصر مهمی در سریال «براون» است که در دلش تنوع فرهنگی و سنت‌ها را دارد.

از دیگر بازیگران سریال می‌توان به حضور هلن(بازیگر قدیمی فیلم‌هایی مانند شعله) و سونی رازدان(بازیگر  و مادر عالیا بات) اشاره کرد.