بایگانی‌ها

بدبیاری‌های بردلی کوپر در اسکار

بدبیاری‌های بردلی کوپر در اسکار
بدبیاری‌های بردلی کوپر در اسکار

بردلی کوپر تاکنون هشت بار نامزد اسکار شده است و هیچ‌گاه این جایزه را نگرفته. اما آیا این بار می‌تواند به عنوان بازیگر «کوچه کابوس» ساخته گیرمو دل تورو و «لیکوریش پیتزا» ساخته پل توماس اندرسون موفق شود؟
.
این بازیگر و فیلمساز 46 ساله در فیلم پل توماس اندرسون نقش جان پیترز ظاهر شده است، تهیه کننده و همراه زندگی سابق باربارا استرایسند. در فیلم گیرمو دل تورو نقش استنتون کارلیسل را دارد کلاهبرداری جسور که به خوبی در کارناوال کلاهبرداری را یاد می‌گیرد. او در نئو نوآر «کوچه کابوس» خوش درخشیده است. و تهیه کننده فیلم دل تورور است.

در فیلم «لیکوریش پیتزا» حضور او در فیلم تنها هفت دقیقه است. در طول تاریخ اسکار تنها چهار بازیگر با زمانی حضوری کمتر از ده دقیقه در یک فیلم توانستند اسکار بگیرند که شامل گلوریا گراهام در «بد و زیبا »(1952)، بن جانسون «آخرین نمایش فیلم»(1971)،بئاتریس استریت «شبکه»(1976) و جودی دنچ«شکسپیر عاشق»(1998) می‌شود
.
آکادمی علوم و هنر سینمایی معمولا در دادن جایزه اسکار بازیگری در نقش مکمل به ستارگان سینما خست بخرج می‌دهد. اما کریستین بیل(مشتزن) و برد پیت(روزی روزگاری در هالیوود) جزو موارد نادر هستند
.
در رشته بهترین بازیگر مرد نقش نخست امسال ویل اسمیت برای «شاه ریچارد» یکی از مدعیان اصلی است و نقش آفرینی بردلی کوپر در فیلم گیرمو دل تورور قطعا یکی از بهترین نقش آفرینی های سال است اما کوپر نامزد گلدن گلوب و جوایز انتخاب منتقدان نشده است.