بایگانی‌ها

بدون ریسک، پیشرفت نمی‌کنید

بدون ریسک، پیشرفت نمی‌کنید
بدون ریسک، پیشرفت نمی‌کنید

جیمز کامرون به‌مناسبت سریال مستند «ماجرای علمی-خیالی جیمز کامرون» محصول شبکه ای‌ام‌سی با انجمن منتقدان تلویزیونی جلسه‌ای داشت. در این نشست، در مورد سریال پخش نشده از او به گفتگو پرداخته‌اند و کامرون به برخی سؤالات درمورد «آواتار 2» پاسخ داد.

سؤالات مهم این جلسه را در دنیای تصویر آنلاین مرور می‌کنیم.

 

«آواتار 2» قرار است چطور کیفیت روایت قصه را افزایش دهد؟ 

«من فکر نمی‌کنم که شما قرار است قصه‌گویی را پیشرفته کنید. به‌نظرم قصه‌گویی همیشه به زیربنای کار بر می‌گردد. در واقع قصه برای مردم است. این درسی است که من از اولین فیلمی که ساختم تا جدیدترینشان، که خیلی بصری است، یاد گرفتم. فیلم جدید دنیای بزرگی دارد و من قصد دارم مرزهای تصویری و خلاقیتی را که تا به‌حال روی پرده آمده تغییر دهم، همچنین با درونمایه روابط عمیق که از قلب نشأت می‌گیرد. این کاری است که با فیلم‌های جدیدی قصد انجامش را دارم.»

چرا برای انتخاب بازیگران جدید دقت و وقت زیادتر از معمولی صرف کردید؟

«من همیشه از حال بازیگران روز باخبر هستم. خیلی وقت صرف انتخاب بازیگران جدید کردم و با دقت بازیگران جوان را زیر نظر داشتم، در نهایت به بازیگرهایی رسیدم که با استعدادشان دارند پیشرفت می‌کنند و از همه مهم‌تر قلب بزرگی دارند، فوق‌العاده‌اند. چون هرچقدر هم کار گریم و جلوه‌های ویژه تو خوب باشد، اگر آن‌ها در نقش ننشینند و کاراکترشان در قصه ننشیند، هیچ فایده‌ای ندارد.»

جزئیات خاصی از کار منتشر نکردید، خطری برای تجربه جدیدتان ایجاد نمی‌کند؟

«به‌عنوان یک هنرمند باید اجازه‌ی شکست را هم به خودتان بدهید. یک سری چیزها را باید تجربه کنید. پروژه جدید سرشار از ریسک است، اما کم ریسک‌ترین کار این است که سر جایتان بنشینید و کاری نکنید!»

«آواتار 2» 18 دسامبر 2020 اکران خواهد شد.