بایگانی‌ها

تراژیک و بامزه

تراژیک و بامزه
تراژیک و بامزه

بلک‌بری/BlackBerry” ساخته مت جانسون

محصول کانادا،121 دقیقه

 

خلاصه داستان:دو کارآفرین نامتناسب – مایک لازاریدیس مبتکری کله شق و جیم بالسیلی تاجر بی‌نظیر – با هم به موفقیت جهانی دست پیدا می کند. دستگاهی که یکی از آنها اختراع کرد و دیگری فروخت بلک بری بود، تلفن همراهی که برقراری ارتباط در جهان را تغییر داد.

 

 

 

▪️پیت هامند(ددلاین):

چه کسی می دانست که یک فیلم بیوگرافی کانادایی درباره گوشی هوشمند از شهرت افتاده می تواند اینقدر سرگرم کننده، حتی نیش‌دار و تکان دهنده باشد؟ من  آمده ام  به شما بگویم که «بلک بری» که در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد، همه این ویژگی‌ها را دارد و حتی بیشتر از این هاست. داستان طولانی  و پرپیچ و خم «بلک بری» در دست مت جانسون(کارگردان، بازیگر و یکی از نویسندگان فیلمنامه) با موضوع ظهور و سقوط بلک‌بری، اختراعی انقلالی  که کامپیوتر را با تلفن برای اولین بار در یک دستگاه قرار داد، همزمان به طرز  شگفت انگیزی بامزه، تعلیقی و بی نهایت تراژیک است. «بلک بری»  داستان یک بیزنس   است که همه فیلم ها آن  داستان را دارند و  «بلک بری» با فیلم‌های دیگری که بر داستان‌های نمادین کسب‌وکارهای عصر جدید تمرکز می‌کنند، مانند شبکه اجتماعی، مانی بال و The Big Short  نقاط مشترک فراوانی  دارد. آن فیلم‌ها را فیلمسازانی مانند آرون سورکین و آدام مک‌کی نوشتند و ساختند، و  در «بلک بری» واقعاً سازنده اصلی  آن جانسون را باید در کانون توجه  قرار داد.

 

جانسون کل داستان از اول تا آخر  را به شیوه‌ای بسیار سرگرم‌کننده و سریع بیان می‌کند که شما را میخکوب نگه می‌دارد.  واقعاً متوجه می شوید که با کاراکترها همدلی دارید ، به ویژه با لازاریدیس و فرگین و تیم ناجور آنها متشکل از نابغه های فناوری که دستگاهی در حال تغییر جهان را در دستان خود نگه می دارند، تا زمانی که این کار را  رها می کنند.