بایگانی‌ها

برادران کوئن در دارک وب

برادران کوئن در دارک وب
برادران کوئن در دارک وب

استودیوی فاکس قرب بیستم بهترین فیلمنامه‌نویسان ممکن یعنی برادران کوئن را مامور کرده تا ماجرای بزرگترین پرونده جنایی در دنیای اینترنت را در قالب فیلمنامه به رشته تحریر در بیاورند.

این فیلمنامه که بر اساس مقاله معروف مجله وایرد به قلم جاشوا بیرمن و با عنوان «داستان ناگفته راه ‌ابریشم» نوشته می‌شود، درباره بزرگترین مافیای فروش مواد مخدر در فضای دارک وب (وب پنهان) بر اساس واحد پول مجازی بیت‌کوین است. هنوز مشخص نیست که چه کسی بر روی صندلی کارگردانی این پروژه جذاب خواهد نشست.

منظور از دارک وب بخش پنهان و دور از دسترس همگان در دنیای مجازی است که تنها به وسیله نرم‌افزارهایی مانند مسیریاب تور می‌توان به آن دست پیدا کرد. سیلک رود (راه ابریشم) فروشگاه الکترونیکی در فضای دارک وب تاسیس شده توسط راس ویلیام اولبریخت جوان بود که از طریق فروش آنلاین و غیرقانونی مواد مخدر  به ثروت و قدرتی باورنکردنی دست یافته بود. اف‌بی‌آی طی تحقیقات و عملیاتی پیچیده در سال 2013 جلوی سیلک رود را گرفت و موسس آن را به دام انداخت.

«دارک وب» بعد از «گمبیت»، «شکست‌ناپذیر»، «پل جاسوس‌ها» و «سابربیکان» پنجمین فیلمنامه‌ای است که برادران کوئن در سال‌های اخیر برای فیلمسازان دیگر می‌نویسند.