بایگانی‌ها

بهزاد عبدی دبیر جشنواره موسیقی فجر شد

با برگزاری دو جلسه شورای سیاست‌گذاری و دعوت از بهزاد عبدی برای دبیری جشنواره موسیقی فجر، شورای سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی فجر، فراخوان بخش رقابتی و غیررقابتی سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر را منتشر کرد.

شورای سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی فجر طی دو جلسه به ارزیابی بخش‌های مختلف جشنواره‌ در چند دوره اخیر پرداخت و با بررسی گزینه‌های موجود برای دبیری سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر از جناب آقای بهزاد عبدی برای مسوولیت دبیری این‌دوره دعوت کرد.

 همچنین فراخوان بخش رقابتی سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر به‌صورت باکلام و بی‌کلام در بخش‌های موسیقی (دستگاهی، نواحی، کلاسیک غربی، تلفیقی، پاپ، معاصر و ارکسترال ایران، کودک) و ناشر برگزیده، بهترین کتاب موسیقی و جایزه ویژه گروه‌نوازی منتشر شد.

فراخوان بخش رقابتی سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر براساس آیین‌نامه جشنواره با هدف معرفی و تقدیر از آثار برگزیده اهالی موسیقی ایران، اعتلای هنر موسیقی و ارتقای سلیقه شنیداری مخاطبان، صیانت از هویت ملی مبتنی بر آموزه‌های آیینی و ایرانی، تقویت و حمایت از هنر خلاق و هم‌چنین شناسایی، تبیین چهارچوب‌ها و استانداردهای کیفی گونه‌های مختلف موسیقی تهیه و تنظیم شده است.

باتوجه به برگزاری جلسات کارشناسی متعدد در کنار جلسات شورای سیاست‌گذاری ، جایزه ویژه گروه‌نوازی و بهترین کتاب موسیقی در زیرمجموعه‌های مختلف نیز در این دوره پیش بینی شده است که متقاضیان با مراجعه به متن فراخوان از جزییات آن مطلع خواهند شد.