بایگانی‌ها

به قهرمانان نقابدار اعتماد نکنید!

به قهرمانان نقابدار اعتماد نکنید!
به قهرمانان نقابدار اعتماد نکنید!

اقتباس تازه‌ای از مجموعه کامیک متفاوت و تحسین شده «نگهبانان» اثر آلن مور در راه است. بعد از فیلم زک اسنایدر در سال ۲۰۰۹ که با وجود استقبال منتقدان به دلیل فضای تیره و تاره چندان در گیشه‌ها موفق نبود، این بار شبکه HBO درصدد ساخت یک سریال بر اساس این کامیک است. دیمون لیندلوف که سریال‌های موفقی چون «لاست» و «جاماندگان» و فیلمنامه «پرومتئوس» را در کارنامه‌اش دارد سازنده اصلی «نگهبانان» خواهد بود.

اخیرا شبکه اچ‌بی‌او اقتباس سریالی از کمیک بوک Watchmen (نگهبانان) را در دستور ساخت قرار داده است. دیمون لیندلوف بیش از یک ماه است که به طور جدی بر روی فیلمنامه سریال اثر می‌کند. لیندلوف در مصاحبه اخیرش گفته: «من کلا عاشق زن شگفت‌انگیز و بتمن هستم، اصلا با این کاراکترها بزرگ شدم. اما راستش نباید به نقابدارانی که ادعای مراقبت از ما را دارند اعتماد کرد. اگر چهره‌تان را پنهان می‌کنید ریگی در کفش دارید. در دهه هشتاد بود که نگهبانان را به دست ما دادند و می‌گفنتد خیلی بزرگسالانه است و به درد شما نمی‌خورد. اما من دوستش داشتم، پر از انرژی و ایده بود و درک جدیدی داشت.»

لیندلوف نشان داده که می‌تواند از دل داستان‌های سرگرم‌کننده به ایده‌های پیچیده و فلسفی برسد. «نگهبانان» نیز همیشه به دلیل جهان معنای پیچیده و نیهیلیستی‌اش از سوی منتقدان و روشنفکران مورد تحسین قرار گرفته است.