بایگانی‌ها

«بیگانه» جدید ترسناک‌تر از «پرومتئوس»

«بیگانه» جدید ترسناک‌تر از «پرومتئوس»
«بیگانه» جدید ترسناک‌تر از «پرومتئوس»

انتظارات از «بیگانه: میثاق»، محصول علمی تخیلی جدید ریدلی اسکات، به طرز شگفت‌انگیزی بالا است و این درحالی است که بیش از یک سال تا تاریخ اکران این فیلم باقی‌مانده است. بخشی از این میزان از شوق و هیجان به این خاطر است که عوامل فیلم دائماً در حال انتشار عکس‌های وسوسه‌برانگیز از تولید اثر هستند. از سوی دیگر، هواداران کنجکاو اند تا ببینند اسکات برای ادامه پرومتئوس – که مقدمه «بیگانه» بود – چه تدبیری اندیشیده است.

اگرچه پرومتئوس ریدلی اسکات برخی لحظات خشونت‌آمیز و خون‌بار را در خود داشت، اما هرگز به آن حجم عظیمی از تنش و درگیری که آقای کارگردان در نسخه اصلی «بیگانه» تزریق کرده بود، نمی‌رسد. هرچند عنوان بسیار متفاوت فیلم این نوید را می‌دهد که لحن و سبک آن بیشتر به یک فیلم ترسناک فضایی ناب نزدیک باشد تا یک اثر کاوشگرانه و بلندپروازانه.

به نقل از Den of Geek و در مصاحبه باوب‌سایت Collider، حالا مایکل فسبندر (بازیگر نقش دیوید در پرومتئوس) این امیدواری را پررنگ‌تر هم می‌کند: «خود من بسیار هیجان‌زده منتظر تماشای این بیگانه هستم و همه دست‌اندرکاران نیز چنین حسی دارند. البته این فیلم در همان حوزه و قلمرو پرومتئوس قرار دارد اما قطعاً بسیار ترسناک‌تر از آن خواهد بود. از آن نوع تریلر و حس فاجعه قریب‌الوقوعی که در بیگانه قابل‌لمس بود، در این فیلم بیشتر خواهید دید. بنابراین می‌توان گفت “بیگانه: میثاق” یک تلاقی زیبا از دو فیلم قبلی است. من بسیار مشتاق دیدن آن هستم. قرار است سرمای وحشت را در سینما تجربه کنیم.»

ظاهراً خبری از کاراکتر دکتر الیزابت شاو در«بیگانه: میثاق» نیست. هرچند که ایندیپندنت خبر از حضور بازیگر نقش، نومی راپاس، سرصحنه فیلم‌برداری داده بود. بنابراین تا این لحظه باید گفت مایکل فسبندر تنها بازیگر باقی‌مانده از پرومتئوس خواهد بود که قطعاً در فیلم جدید هم نقش‌آفرینی می‌کند و در کنار او کاترین واترسون، دنی مک براید و دمین بیشیر ایفاگر سایر نقش‌های اصلی خواهند بود. «بیگانه: میثاق» با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته‌شده است و شرکت فاکس قرن بیستم قرار است فیلم را از روز جمعه 4 اوت2017 به سینماهای آمریکا و بریتانیا بیاورد.