بایگانی‌ها

تجاوزی در کار نبوده!

تجاوزی در کار نبوده!
تجاوزی در کار نبوده!

چند روز  قبل ویدیوی گفتگویی از برناردو برتولوچی کارگردان مشهور ایتالیایی در سال 2013 با سینماتک فرانسه باز نشر شد که واکنش‌های تند و تیزی را همراه داشت. از ستارگان سرشناسی چون کریس اونس و جسیکا چستین گرفته یا جریان‌های حامی حقوق زنان همه برتولوچی و براندو را به دلیل رفتارهای غیرانسانی در سر صحنه فیلم مورد انتقاد قرار دادند و خیلی‌ها هم گفتند که حتی جایزه اسکار آنها هم باید پس گرفته شود!

برتولوچی در این گفتگوی باز نشر شده از «آخرین تانگو در پاریس» گفته بود. برتولوچی بعد از جنجال‌های پیش آمده دوباره اعلام کرده که سوءبرداشت‌های صورت گرفته از حرف‌هایش مزخرف و مسخره است. « تمام آنچه که در فیلم دیده اید قبلا در متن آمده بود و بازیگران فیلمنامه را خوانده بودند. هیچ خشونت یا تجاوزی نسبت به ماریا اشنایدر صورت نگرفته. تنها این که ایده قالب کره روز فیلمبرداری به ذهنمان رسید و به ماریا نگفتیم تا غافلگیری در چهره‌اش نمایان باشد. این که ماریا با خشونت ناخواسته سر صحنه مواجه شده دروغ محض است.» برتولوچی تمام این جنجال‌ها را حاصل کج‌فهمی از حرف‌هایش می‌داند.

ساعاتی قبل ویتوریو استورارو فیلمبردار معروف هم به هالیوود ریپورتر گفته که تمام این حاشیه‌ها و جنجال‌ها ساخته‌ مطبوعات است و هیچ تجاوزی در کار نبوده. با این وجود «آخرین تانگو در پاریس» هم‌‌چنان یکی از بحث‌برانگیزترین فیلم‌های تاریخ سینما به شمار می‌آید.