بایگانی‌ها

ترس از آنتونی هاپکینز در دوران فیلمبرداری سکوت بره‌ها

ترس از آنتونی هاپکینز در دوران فیلمبرداری سکوت بره‌ها
ترس از آنتونی هاپکینز در دوران فیلمبرداری سکوت بره‌ها

 به زودی فیلم کالت و محبوب «سکوت بره‌ها» سی ساله می‌شود. به همین بهانه جودی فاستر و آنتونی هاپکینز مقابل هم نشستند و با هم خاطرات خود را مرور کردند.

امسال آنتونی هاپکینز در «پدر» نقش‌آفرینی کرده که بازی‌اش با تحسین روبه رو شد و جودی فاستر در «موریتانی» نقش یک وکیل را دارد.

سر آنتونی هاپکینز نقش دکتر هانیبال لکتر را در فیلم مجبوب جاناتان دمی ایفا کرد و جودی فاستر نقش مامور فدرال آمریکا کلاریس  استارلینگ را داشت. مبنای فیلم کتابی به  قلم توماس هریس بود.

آنتونی هاپکینز می‌گوید:« سال 1998در لندن مشغول اجرای نمایش پروانه بودم.کارگزارم برایم فیلمنامه‌ای فرستاد.گفت که چرا این فیلمنامه را نمی‌خوانی؟نامش سکوت بره‌ها است. به کارگزارم گفتم که داستان کودکان است؟»

«بعدازظهر گرم تابستانی بود.فیلمنامه رسید و من خواندن را شروع کردم.پس از ده صفحه به کارگزارم زنگ  زدم. گفتم که این یک پیشنهاد جدی است؟می‌خواهم بدانم.این بهترین نقشی است که تا به حال خوانده‌ام.»

نقش‌آفرینی آنتونی هاپکینز یکی از به یادماندنی‌ترین شخصیت‌های شرور تاریخ سینما را پدید آورد. اما او برای حضور در این نقش عصبی بود.

« من به طور طبیعی عصبی بودم ، یک انگلیسی – یک مرد انگلیسی مثل من ، یک بازیگر ولزی – نقش یک قاتل سریالی آمریکایی را بازی می کند.و خاطرم هست جاناتان دمی وقتی که دوربین تصویر من را ثبت کرد، برگشت گفت که خدای من.همین است. هاپکینز تو خیلی عجیب هستی! چراکه نه، متشکرم.»

«آنها می خواستند دختری از گروه نورپردازی را وارد سلول من کنند.که به او گفتم تو اینجا چی کار می کنی؟»

هاپکینز دختر نورپرداز را می‌ترساند.

«جاناتان واکنش نشان داد که وای خدای من . و من می‌دانستم که کار درست را انجام داده‌ام. وقتی متوجه شوید که کار درست را انجام داده‌اید، دست نگه ندارید و ادامه دهید.»

دختر تنها کسی نبود که از آنتونی هاپکینز در این فیلم هراس داشت.

 

جودی فاستر می‌گوید پس از اولین جلسه‌ی فیلمنامه‌خوانی «سکوت بره‌ها» می‌ترسیده با آنتونی هاپکینز حرف بزند.

 

فاستر می‌گوید: «پیش از جلسه‌ی اصلی فیلمنامه‌خوانی زیاد با هم حرف نزدیم. فقط از آنسوی اتاق دستی تکان دادیم و بعد سر میز نشستیم. و وقتی که اولین بار در نقش هانیبال لکتر فرو رفتید، من هراسی را در اتاق احساس کردم. انگار که می‌ترسیدیم پس از آن با هم اختلاط کنیم.»