بایگانی‌ها

تعطیلات در «پایتخت»

تعطیلات در «پایتخت»
تعطیلات در «پایتخت»

سریال پایتخت به جرائت یکی از محبوبترین برندهای تلویزیون ایران و شاید به همین دلیل است که بسیاری چشم‌انتظار فصل پنجم ماجراهای نقی معمولی برای ماه رمضان امسال هستند. اما گمانه‌زنی‌ها در رسانه‌ها حکایت از نرسیدن این سریال به کنداکتور ماه رمضان دارد.

روزنامه هفت صبح در گزارشی به پنج دلیلی که احتمال عدم پخش این سریال وجود دارد پرداخته: اول سخت بودن کار کمدی به دلیل ایام سوگواری در میانه ماه رمضان و دوم شرایط تولید سخت سریال با توجه به چند لوکیشن (قشم، شیرگاه و قبرس) در مدت زمانی کوتاه. این روزنامه همچنین به این نکته اشاره کرده که سریال «لبخند رخساره» اثر بهرنگ توفیقی آماده پخش است و ممکن است با توجه به آماده بودن آن سریال، شبکه یک ریسک پخش سریالی با فشردگی «پایتخت 5» را به جان نخرد و این سریال را برای نوروز (که به جز پایتخت 4 کنداکتور زمانی ثابت سریال پایتخت بود) آماده کند. همچنین سرمایه‌گذار «پایتخت 5» یعنی سازمان سینمای اوج هم در رمضان امسال سریال «سر دلبران» به کارگردانی محمد حسین لطیفی را برای شبکه دو آماده کرده و ممکن است دو محصول خود را در رقابت با یکدیگر قرار ندهد.

از سوی دیگر کانال سینما در خبری اعلام کرده که عوامل سریال آزاد هستند که تا ماه دیگر که اوایل خرداد ماه است، به سرکارهای دیگر تلویزیونی و سینمایی بروند. که با توجه به آغاز ماه رمضان از دهه اول خرداد، نشان از عدم نمایش پایتخت 5 در ماه رمضان خواهد داشت.

اما جالب اینکه الهام غفوری تهیه کننده این سریال در پیامی به سایت آی سینما اعلام کرده که این شرایط کامل عادی است و تیم تولید پایتخت این سریال را به ماه رمضان امسال خواهند رساند. حالا با حساب این تاییدیه‌ها و تکذیبه‌ها باید دید آیا سریال پایتخت در ماه مبارک رمضان مهمان سفره مردم ایران خواهد بود یا نه؟ البته با توجه به زمان محدودی که تا ماه رمضان باقی مانده، بعید به نظر می‌رسد سازندگان سریال بتوانند پروژه‌ی به نسبت پردردسری مانند «پایتخت» را ظرف یک ماه به آنتن تلویزیون برسانند.