بایگانی‌ها

تغییر قوانین اسکار

تغییر قوانین اسکار
تغییر قوانین اسکار

قوانین و مقررات نود و چهارمین دوره اسکار توسط شورای حکام AMPAS تصویب و صبح روز چهارشنبه منتشر شد. همانطور که قبلاً اعلام شده بود ، بیشترین تغییرات مربوط به همه گیری در سال گذشته – از جمله لزوم پذیرش فیلم‌هایی که در وی او دی فقط پخش شده اند- امسال نیز لحاظ می‌شود و بازه زمانی تاریخ اکران فیلم‌های واجد شرایط از 1 مارس تا 31 دسامبر 2021 است .

-آکادمی مجدداً تأکید کرد که قصد دارد کل تاریخ واجد شرایط بودن و تغییرات احتمالی دوره بعدی را بعداً بررسی کند.

-برای فیلم هایی که در سینماها اکران می شوند ، شش منطقه واجد شرایط کلانشهرهای آمریکا عبارتند از: شهرستان لس آنجلس ، شهر نیویورک ، منطقه بی اریا ، شیکاگو ، میامی و آتلانتا ، و این قانون برای رشته های فیلم کوتاه و مستند نیز اعمال می‌شود.

-در رشته بهترین فیلم تعداد نامزدها دوباره ده عنوان خواهد بود ، به جای قانون اخیر که بسته به کل آرا بین پنج تا 10 نامزد را شامل می‌شد . این امر به وضوح به امید جلب نظر عامه مردم و امید به بالا رفتن آمار بینندگان اسکار است که امسال به کمترین میزان بیننده خود در تاریخ اسکار رسید.

-تغییر در قوانین همچنین شامل تغییر قابل توجهی در شاخه موسیقی است ، جایی که اکنون فقط 35٪ از کل موسیقی در یک فیلم برای واجد شرایط بودن لازم است .این درصد قبلا 60 بود. همچنین ، برای بخش ترانه ، اکنون نمی توان بیش از پنج آهنگ از یک فیلم را برای بررسی به آکادمی ارائه داد. برای جایزه صدا ، که سال گذشته از دوجایزه بهترین صدابرداری و صداگذاری به یک جایزه کاهش پیدا کرد ،در دور مقدماتی برای رأی گیری و اعلام لیست کوتاه 10 نامزد اعلام می شود.

– آکادمی همچنین موافقت کرد که فهرست کوتاه نامزدان رشته های فیلم کوتاه، مستند کوتاه ، انیمیشن کوتاه و زنده -انیمیشن از 10 عنوان به 15 عنوان اضافه شود.

-آخرین زمان مهلت آثار برای این رشته ها به شرح زیر است:

فیلم مستند کوتاه- جمعه 15 اکتبر 2021
فیلم کوتاه انیمیشن – جمعه 15 اکتبر 2021
فیلم کوتاه زنده-انیمیشن – جمعه 15 اکتبر 2021
فیلم انیمیشن بلند- دوشنبه ، 1 نوامبر 2021
مستند – دوشنبه ، 1 نوامبر 2021
فیلم بلند بین المللی – دوشنبه 1 نوامبر 2021
موسیقی متن – دوشنبه ، 1 نوامبر 2021
ترانه – دوشنبه ، 1 نوامبر 2021