بایگانی‌ها

تلاش یک نوجوان برای نجات خواهرش

تلاش یک نوجوان برای نجات خواهرش
تلاش یک نوجوان برای نجات خواهرش

مدت‌ها است که ساخته تازه مجید مجیدی به کنجکاوی خیلی از علاقه‌مندان به سینمای ایران تبدیل شده. دومین تجربه بین‌المللی مجیدی بعد از «محمد رسول‌الله» که در هند و با همکاری سینماگران سرشناس بالیوود مانند ای‌آر رحمان به تولید رسیده است.

«پشت ابرها» برای اولین بار اکتبر امسال در جشنواره فیلم لندن به نمایش در می‌آید و با توجه به واکنش‌ها، مسیر این فیلم در ایران و در سطح بین‌الملل مشخص خواهد شد. تاکنون اطلاعات چندانی از این فیلم در رسانه‌ها منتشر نشده، اما آنچه که وبسایت جشنواره فیلم لندن درباره «پشت ابرها» نوشته ما را بیشتر با حال و هوای فیلم آشنا می‌کند:

«اثر تازه‌ی مجید مجیدی کارگردان تحسین شده‌ی ایرانی که به دلیل نامزدی اسکارش برای فیلم «بچه‌های آسمان» شناخته می‌شود در زاغه‌های بمبئی می‌گذرد. فیلم روایتگر داستان پسری است   که برای نجات خواهرش از زندان تلاش می‌کند.

ایشان کاتار در اولین تجربه سینمایی‌اش بازی چشمگیری را در نقش عامر ارائه داده است. عامر نوجوانی است که بیشتر زندگی‌اش را صرف فروش مواد مخدر در دامنه‌ی بمبئی کرده. نوجوانی که در پس فرهنگ هندوئیسم مردی است ناامید که خانواده‌اش را از دست داده. در ادامه‌ی تلاش پلیس برای دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر عامر به خانه‌ی خواهرش تارا می‌آید‌. خواهری که تنها زندگی می‌کند و مورد اذیت و آزار مردان قرار می‌گیرد. این دو سعی می‌کنند که در کنار همدیگر زندگی ‌کنند اما گذشته‌ی دردناکشان این کار را سخت کرده است. در ادامه تارا در دفاع در برابر تجاوز، یک نفر را تا پای مرگ می‌فرستد و راهی زندان می‌شود و برادرش، عامر به تنها امیدش برای آزادی تبدیل می‌شود.»