بایگانی‌ها

تکرار فاجعه تایتانیک

تکرار فاجعه تایتانیک
تکرار فاجعه تایتانیک

کارگردان تایتانیک، جیمزکامرون نسبت به تراژدی زیردریایی تایتان واکنش نشان داد. چندساعت پیش مشخص شد که چهار مسافر زیردریایی به همراه کاپیتان زیردریایی جان باختند. او به شبکه ای بی سی گفت:« من از  شباهت با فاجعه  کشتی تایتانیک تعجب کردم، جایی که به کاپیتان بارها در مورد  کوه یخ در مقابل کشتی  هشدار داده شد و با این حال او در یک شب بدون نور ماه با سرعت تمام به داخل منطقه پر از کوه یخ رفت  و در نتیجه بسیاری از مسافران جان باختند. این  تراژدی بسیار شبیه کشتی تایتانیک در همان منطقه است. شگفت آور و  کاملاً سورئال است.»

 

کامرون خاطرنشان کرد که او خودش یک طراح وسایل زیرآب است و چالش‌های ساخت چنین زیردریایی‌ها را درک می‌کند و از عملکرد وسائل زیرآب مانند زیردریایی‌ها به طور کلی دفاع می‌کند:«برای مردم کاملاً ضروری است  این پیام را دریافت کنند که غواصی در عمق آب یک هنر بالغ است.  رکورد ایمنی ، استاندارد طلایی است.مطلقا .نه تنها تلفات جانی، بلکه بدون سانحه باید باشد… البته [آنچه برای تایتان اتفاق افتاد] کابوسی است که همه ما با آن زندگی کرده ایم، ما  در پس ذهن خود با فکر به چنین حوادثی زندگی کرده ایم.»

 

او ادامه داد: «بسیاری از افراد جامعه نگران این زیردریایی بودند و حتی نامه‌هایی به شرکت  سازنده نوشتند و گفتند کاری که انجام می‌دهند بیش از حد آزمایشی است و کاری که انجام می‌دهند نیاز به گواهی و جواز دارد.»

 

براساس اعلام گارد ساحلی آمریکا  تمامی 5 سرنشین زیردریایی حامل گردشگرانی که می‌خواستند  از بقایای کشتی غرق‌شده تایتانیک بازدید کنند، جانشان را از دست داده‌اند.