بایگانی‌ها

جشنواره برلین دو مرحله‌ای شد

54 تست مقبت امیکرون در برلین
54 تست مقبت امیکرون در برلین

جشنواره جهانی برلین 2021 به دلیل شرایط ویژه سال 2020 و سال 2021 در دو مرحله و دو تاریخ مجزا برگزار می‌شود. مسوولان برگزاری جشنواره برلین به قالب جدیدی برای برگزاری این رویداد هنری رسیدند. یک بخش از جشنواره به صورت آنلاین در ماه مارس(اول تا پنجم) برگزار خواهد شد. بخش‌های بازار فیلم اروپا، بازار محصولات مشترک برلیناله،بخش‌های «استعدادهای برلیناله» و «صندوق سینمای جهان» در این تاریخ برگزار خواهند شد.
در تابستان ، ماه ژوئن و برای مخاطب عام جشنواره جهانی برلین یک بار دیگر برگزار می شود تا با شیوه جدید هم از بازار فیلم و هم از جشنواره حمایت کند.

ماریته ریسنبیک، مدیر جشنواره دراین باره توضیح داد:« آرزوی بزرگ ما ملاقات چهره به چهره است. شرایط فعلی به ما اجازه برگزاری در ماه فوریه را نمی‌دهد. در عین حال مهم است تا صنعت سینما در چهار ماهه اول سال یک بازار فیلم داشته باشد.»
«با تغییر شکل برگزاری جشنواره در سال 2021، ما فرصت حمایت از سلامت همه مهمانان را بدست آوردیم و فرصت شروع دوباره‌ی صنعت سینما را. در رویداد فصل تابستان،می‌خواهیم جشنی برای سینما و برای مخاطبان جشنواره برلین برگزار کنیم.»

مرحله انتخاب فیلم‌ها برای بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین و بخش‌های دیگر ادامه خواهد داشت. برنامه ماه فوریه اعلام می‌شود و برای اهالی سینما در بازار فیلم آنلاین سینما نیز ارائه خواهد شد. هیئت داوران بین المللی فیلم‌ها را در برلین تماشا خواهند کرد و برندگان را معرفی می‌کنند. فیلم‌های برنده و منتخبی از دیگر فیلم‌ها در تابستان برای مخاطبان همیشگی جشنواره جهانی فیلم برلین به نمایش درخواهد آمد. برای جشنواره یا رویدادی که مسولان برگزاری در تابستان تدارک دیده‌اند، مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد.