بایگانی‌ها

جنجال جدید کن:نخل افتخاری آلن دلون!

جنجال جدید کن:نخل افتخاری آلن دلون!
جنجال جدید کن:نخل افتخاری آلن دلون!

دنیای تصویرآنلاین-قرار است جشنواره جهانی فیلم کن نخل طلای افتخاری به آلن دلون بدهد. اما این جایزه با جنجال روبه رو شده است.

دلیل انتقاد به اهدای این جایزه به آلن دلون نظرات او درباره مسائل مختلف است. آلن دلون به جناح راست افراطی تمایل دارد. مخالف با همجنسگرایی است و این کار را مخالف با فطرت انسانی می‌داند و مخالف قانون  پذیرش فرزند خواندگی به زوج های همجنسگراست. او در مصاحبه‌هایش به کتک زدن زنان نیز پیشتر اعتراف کرده بود .ملیسا  سیلورستین که بنیان‌گذار  زنان و هالیوود است می‌گوید: «کن با تجلیل از آلن دلون این معیارهای نفرت انگیز را تجلیل خواهد کرد!» مدیران کن نیز می گویند ما از کارنامه سینمایی آلن دلون تجلیل می کنیم.

اما جشنواره جهانی فیلم کن از اهدای جایزه به آلن دلون دفاع کرد. مدیران جشنواره اعلام کردند نخل طلا را به آلن دلون اهدا خواهند کرد چون او بازیگری اسطوره ای است و جزئی ضروری از تاریخ جشنواره کن بوده است. »

کن وارد بازی اتهامات علیه آلن دلون نشد.

آلن دلون همیشه ویژگی تعصب را داشته اما اتهامی که علیه او درباره کتک زدن زنان مطرح شده جدید است.روی دیگر سکه  وجود هنرمندی چیره دست است. دلون در هشتاد فیلم حضور داشته با فیلمسازانی مانند لوکینو ویسکونتی، ژان-پییر ملویل، ژان –لوک گدار، میکل آنجلو آنتونیونی همکاری داشته است.

اخیرا دلون در مصاحبه با روزنامه لوموند چاپ فرانسه گفت که تنها یک افسوس در این شصت سال کار در صنعت سینما  دارم.

«تنها یک مساله است که  من از دست دادم و همیشه در ذهنم مانده. دلم می‌خواهد پیش از مرگم با یک فیلمساز زن همکاری کنم.»