بایگانی‌ها

نیکی کریمی:سریال‌های ترکی در ایران محبوبیت دارند

نیکی کریمی:سریال‌های ترکی در ایران محبوبیت دارند
نیکی کریمی:سریال‌های ترکی در ایران محبوبیت دارند

نیکی کریمی بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده سینما به عنوان رئیس هیات داوری بخش فیلم‌های سینمایی جشنواره جهانی فیلم «جنایت و مکافات استانبول» در استانبول است، او این روزها «آتابای» را بر پرده سینماهای کشورمان دارد.
.
در گفت‌وگویی با خبرگزاری آناتولی نیکی کریمی از علاقه‌ش به شناخت بیشتر کشور ترکیه و آشنایی خود با نویسندگان ادبی این کشور و محبوبیت سریال‌های ترکی در ایران و فیلم جدیدش، «آتابای» سخن گفت.
.

او گفت:«ما با کشور ترکیه فرهنگ مشترک داریم. من خودم همیشه سینمای ترکیه را پیگیری کردم. درست است که زیاد به کشور ترکیه سفر نداشته‌ام اما در جشنواره آناتالیا(جشنواره پرتقال طلایی) هم فیلمی در بخش مسابقه داشتم و هم داور بودم.ما با کشور ترکیه همسایه هستیم.و هم فرهنگ مشترک داریم.من دوست دارم که کشور ترکیه را خوب بشناسم. چون الان احساس می‌کنم شناختم در مورد ترکیه بسیار از روی ادبیات و کتاب‌هایی است که خواندم. خیلی دلم می‌خواهد که زمان گذاشته و ترکیه را از نزدیک بشناسم.»
.
کریمی به شاعران و نویسندگان موفق ادبی در ترکیه نیز اشاره کرد.او گفت که ترکیه یک پل فرهنگی میان شرق و غرب است.
.
کریمی در ادامه به محبوبیت سریال‌های ترکی در ایران پرداخت و گفت:« به نظرم، بازیگرهای ترک اکثراً خیلی دقیق کار می‌کنند. دوست‌های کارگردان ترک خیلی دارم، در نخستین تجربه داوری در جشنواره «تسالونیکی» به همراه گروه داوری به فیلمی از نوری بیلگه جیلان (اوزارک) جایزه دادیم.»
.
او در مورد جدیدترین فیلمش «آتابای» که به زبان ترکی ساخته است و چند روز پیش در تبریز به نمایش عمومی درآمد، گفت: «من یک فیلم مستقل ساخته بودم و هیچ پیش بینی نداشتم که مردم چگونه با این فیلم ارتباط برقرار خواهند کرد. اما این نکته برای من هم جذاب بود. قصه گویا به دل همه نشسته و هم به خاطر گویش آن به زبان ترکی و هم قصه عاشقانه فیلم استقبال فوق‌العاده‌ای را داشتیم. مردم می‌گویند «ما پس از مدت‌ها برای تماشای آتابای به سینما رفتیم و خیلی خوب بود.»