بایگانی‌ها

حرکت اسکار اشتباه است

حرکت اسکار اشتباه است
حرکت اسکار اشتباه است

موضوع داغ پیش از مراسم بیست و ششمین جوایز سالانه انجمن طراحان هنری(صحنه)، تصمیم بحث برانگیز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی(اسکار) برای ضبط چندین جایزه – از جمله طراحی صحنه – و تدوین آنها در پخش زنده شبکه تلویزیونی سی بی اس بود.
دنی ویلنوو، کارگردان فیلم «تل‌ماسه» که برای دریافت جایزه ویلیام کامرون منزیس انجمن در مراسم حاضر بود، به خبرنگار ددلاین گفت: «راستش، من فکر می‌‌کنم اشتباه جبران پذیری انجام داده‌اند. من فکر می کنم کار اسکار یک اشتباه است. و درک می کنم که آنها تحت فشار فوق العاده ای هستند، اما فکر می کنم این تصمیم درستی نیست.»
او ادامه داد: «مسئله این است که فیلمسازی کار گروهی است. مثل یک تیم فوتبال است به این می ماند که شما انواع مختلفی از مشاغل را دارید که همه باید در راس بازی خود باشند. در غیر این صورت فیلم فرو می‌پاشد، فیلمسازی کار گروهی است. در رسانه ها همه چیز درباره کارگردانان و البته همه چیز درباره بازیگران منتشر می‌شود. همه افرادی که در سایه کار می کنند، باید دیده شوند و شناخته شوند و این جوایز برای آنها ساخته شده است.»
.

دنی ویلنوو گفت به نظرش پس از اعتراضات امسال، آکادمی در تصمیم خود برای پخش تلویزیونی سال آینده تجدید نظر خواهد کرد. «من فکر می‌کنم اسکار در حال گذر از یک بحران هویت است. فکر نمی‌کنم جوایز اسکار ایرادی داشته باشد. من فکر می کنم همه انتظار دارند که مراسم اسکار یک نمایش طولانی باشد. خودم، آن را دوست دارم… همیشه بارقه هایی از نبوغی و لحظه های زیبا دارد. گاهی اوقات خسته کننده می شود. هر مراسم همیشه مختص خودش است. بخشی از نمایش است و دقت کنید،خواهیم دید که امسال چه اتفاقی افتاد، اما فکر می‌کنم قبل و بعد از مراسم زیاد فکر خواهند کرد.»
جین کمپیون، کارگردان «قدرت سگ» هم از اعلام اسکار طراحان صحنه قبل از پخش مراسم اسکار ابراز ناراحتی کرد.

کمپیون گفت: «با تغییرات اخیر در قالب جوایز اسکار، من می‌خواهم لحظه‌ای وقت بگذارم و به خصوص به اهمیت طراحی صحنه برای خلق یک فیلم خوب صحبت کنم.من اگر بودم قطعاً طراحی صحنه را در بخش اصلی جوایز قرار می دادم زیرا طراحی بسیار حیاتی است. و یکی از مهمترین مناسبات است.
.
این اعتراض ها به تصمیم های خلق الساعه آکادمی علوم و هنر سینمایی (اسکار) ادامه دارد.