بایگانی‌ها

حرکت رو به جلو زنان فیلمساز

حرکت رو به جلو زنان فیلمساز
حرکت رو به جلو زنان فیلمساز

ترجمه: آذین شریعتی

 

دنیای تصویرآنلاین-بازیگر فرانسوی زولیت بینوش پس از حواشی ایجاد شده برای هاروی واینستین پیرامون اتهام تجاوز جنسی، از او بعنوان یک تهیه کننده هالیوودی حمایت کرد.

بازیگر برنده اسکار و رئیس هیات داوران جشنواره فیلم برلین امسال، در کنفرانس مطبوعاتی هیات داوران گفت: «او به عنوان یک تهیه کننده بیشتر مواقع فوق‌العاده بود. به نظر من او یک تهیه کننده عالی بود. نباید این موضوع را فراموش کنیم. اگرچه به بعضی از کارگردانان و بازیگران خصوصاً بازیگران زن سخت گذشته است.»

بینوش ادامه داد: «برایش آروزی آرامش می‌کتم و امیدوارم عدالت حکمفرما شود.»

پس از اینکه واینستین به تجاوز به ده‌ها زن متهم شد، جنبش #من-هم در هالیوود و جاهای دیگر به راه افتاد. بینوش بار دیگر در کنفرانس خبری صحبت‌های گذشته خود را تکرار کرد و گفت که هرگز قربانی این تهیه کننده هالیوودی نبوده است: «من هیچ وقت هیچ مشکلی با او نداشتم. ولی متوجه می‌شدم مشکلاتی دارد.»

#من-هم بار دیگر هم در کنفرانس مطبوعاتی مطرح شد. زمانی‌که کارگردان-تهیه کننده انگلیسی ترودی استایلر برلیلانه را برای تعداد بالای فیلم‌های حاضر در رقابت که توسط فیلمسازان زن ساخته شده‌اند، مورد تقدیر قرار داد و گفت: «به عنوان یک زن می‌توانیم بگوییم، این نه تنها یک تصمیم شجاعانه بلکه یک قدم به سمت جلو است. لحظه ای که دیتر کاسلیک رئیس جشنواره آن را ممکن کرده است.»

از میان 17 فیلم بخش رقابتی امسال، 7 فیلم یا 40 درصد آن‌ها توسط فیلمسازان زن کارگردانی شده اند.

 

جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از 18 تا 28 بهمن در حال برگزاری است.