بایگانی‌ها

حضور سه بازیگر زن ایرانی در کن

حضور سه بازیگر زن ایرانی در کن
حضور سه بازیگر زن ایرانی در کن

سه بازیگر زن ایرانی گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی و زهرا امیر ابراهیمی با سه فیلم «برادر و خواهر» ساخته آرنو دپلشین، «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی و «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی در بخش اصلی جشنواره جهانی کن رقابت می‌کنند.
.

«عنکبوت مقدس» نوشته مشترک علی عباسی و افشین کامران بهرامی است و داستان خانواده سعید حنایی را در شهر مقدس مشهد پی می‌گیرد که او عقیده داشت باید شهر را از بی اخلاقی زنان خیابانی با کشتن آنها پاک کرد. فیلم محصول مشترک آلمان، دانمارک، فرانسه و سوئد است.
.
در «عنکبوت مقدس» زهرا امیر ابراهیمی، مهدی بجستانی، آرش آشتیانی، نیما اکبرپور، سارا فضیلت، سیما سید، آلیس رحیمی به ایفای نقش می‌پردازند.
.
مدت زمان فیلم 115 دقیقه است و عنوان ابتدایی فیلم «شب طولانی» بوده.
.
«برادر و خواهر» ساخته آرنو دپلشین همانطور که از نامش پیداست حول زندگی برادر و خواهری می‌چرخد که نزدیک سن پنجاه سالگی هستند. آلیس بازیگر است. لوئی معلم و شاعر. آنها حدود بیست سال است که با هم حرف نمی‌زنند و ترجیح می‌دهند از یکدیگر دوری کنند اما مرگ والدین آنها، آلیس و لوئی را مجبور می‌کند با هم روبرو شوند.
.
بازیگران فیلم ماریون کوتیار، گلشیفته فراهانی ، بنجامین سیکسو و… است.
.
کمپانی فروش هر دو فیلم «عنکبوت مقدس» و «برادر و خواهر» وایلد بانچ اینترنشنال است.
.
در فیلم جدید سعید روستایی، «برادران لیلا» ترانه علیدوستی به همراه نوید محمدزاده، سعید پور صمیمی ایفای نقش می‌کنند. حضور این بازیگران در فیلم «برادران لیلا» قطعی است اما گمانه زنی هایی بابت حضور چند بازیگر مطرح دیگر نیز منتشر شده است که هنوز به طور رسمی حضورشان تایید نشده است.
.
گلشیفته فراهانی و ترانه علیدوستی پیشتر در فیلم «درباره الی» با یکدیگر هم بازی بودند.