بایگانی‌ها

حمایت پل شریدر از کوین اسپیسی

حمایت پل شریدر از کوین اسپیسی
حمایت پل شریدر از کوین اسپیسی

پل شریدر می گوید بسیاری از هنرمندان بزرگ آدم های بدی بوده اند.
.

مساله بازگشت بکار فردی که به او اتهام وارد شده در هالیوود، بحث داغی می تواند باشد.بعضی از کسانی که فقط به آنها اتهام هتک حرمت جنسی زده اند و اصلا شکایت حقوقی از آنها نشده، به حاشیه رانده می شوند، دیگر نامی از آنها شنیده نمی شود و نمی توانند کارنامه کاری خود را احیا کنند. اما کسان دیگری نیز هستند مانند وودی آلن و رومن پولانسکی که علیرغم تمام این اتهامات در اروپا فیلم می سازند.
.
کوین اسپیسی که در چند سال گذشته به دلیل همین اتهامات در فهرست سیاه هالیوود قرار گرفته و هر سال فقط برای کریسمس از خودش ویدیو می گیرد و به اشتراک می گذارد، قرار است در فیلمی از فرانکو نرو مقابل دوربین برود. هرچند نقشی کوتاه ایفا می کند و به قول تهیه کننده پروژه، لوئی نرو او را انتخاب کردم چون بازیگر بزرگی است.
.
اما انتخاب کوین اسپیسی و بازگشت او به سینما موافقان و مخالفانی داشته .
.

پل شریدر از بازگشت کوین اسپیسی حمایت کرد و در صفحه فیسبوک خود در واکنش به خبر بازی اسپیسی در فیلم «نقاشی که خدا را کشید» نوشت:«دیگر زمانش رسیده بود. اگر گناهکار است، به زندان بیاندازیدش. اگر گناهکار نیست، بگذارید بازی کند. بسیاری از هنرمندان بزرگ آدم های بدی بوده اند.»
.

شریدر چندان به هیاهوها اهمیت نمی دهد در اوج فضایی که علیه کوین اسپیسی در سال ۲۰۱۸ به وجود آمده بود، او از اسپیسی حمایت کرده بود. با زهم شریدر در فیسبوک پیامی نوشت که به دلیل واکنش های خشمگین بعدها آن را حذف کرد.
او نوشته بود:«باور دارم که در زندگی جنایت اتفاق می افتد اما در هنر جنایتی نیست. اسپیسی باید برای هر جرمی که شخصیت حقیقی‌اش مرتکب شده مجازات شود. اما نه برای هنرش. مجازات او به عنوان هنرمند تنها هنر را از بین می برید. لویی-فردینان سلین را به زندان بیندازید، [ازرا] پوند را به زندان بیندازید، اگر صلاح است و اسکار ایلد و بروس را مجازات کنید، اما هنرشان را سانسور نکنید.»
با توجه به سابقه حمایت پل شریدر از کوین اسپیسی و کلا نظری که به هنر و هنرمند دارد، نظر جدید او چندان حیرت آور نیست.