بایگانی‌ها

حمایت پنجاه و شش بازیگر از ژرار دوپاردیو

▪️پنجاه و شش ستاره فرانسوی شامل کارلا برونی، شارلوت رمپلینگ، کارول بوکه نامه‌ی سرگشاده‌ی را در حمایت از ژرار دوپاردیو امضا کردند. دوپاردیو توسط تعدادی از زنان به تجاوز و آزار جنسی متهم شده است. این نامه در روزنامه فیگارو به چاپ رسیده است. در بخشی از نامه نوشته شده:«ما نمی توانیم در برابر بدنامی که او را هدف قرار می دهد، سکوت کنیم، موجی از نفرت درباره شخصیت او به وجود آمده.وقتی ژرار دوپاردیو این گونه هدف قرار می گیرد، این هنر [سینما] است که مورد حمله قرار می گیرد. … محروم کردن خود از این بازیگر بزرگ یک درام و یک شکست خواهد بود. مرگ هنر. هنر ما.»

🔹دوپاردیو در ارتباط با هیچ‌کدام از اتهامات محکوم و گناهکار شناخته نشده است و هرگونه رفتار زشتی را تکذیب کرده است. دوپاردیو در واکنش به این نامه آن را زیبا و امضا کنندگان را جسور نامید. ژرار دوپاردیو 74 ساله بیش از 200 فیلم و سریال تلویزیونی در کارنامه خوددارد. در ماه آوریل مدیاپارت گزارشی به چاپ رساند و به تعدادی از زنانی مصاحبه کرد که دوپاردیو را متهم به آزارجنسی کردند. در ماه دسامبر بازیگر فرانسوی هلن داراس شکایتی علیه دوپاردیو تنظیم کرد که او در دوران فیلمبرداری دیسکو در سال 2007 مورد آزارجنسی قرار گرفته است. روز هفتم دسامبر تلویزیون فرانسه مستندی با جزئیات دقیق درباره تاریخچه اتهامات آزارجنسی دوپاردیو پخش کرد. امانوئل مکرون در این ماه از دوپاردیو حمایت کرد و گفت که از ستایش‌گران اوست.

🔹درمستند تلویزیون فرانسه نشان داده می‌شود که این بازیگر شوخی‌های جنسی، ناجور و زن‌ستیزانه با بقیه می‌کند.مکرون در اظهارات خود گفت که این بخش ممکن است به شیوه ای گمراه کننده تدوین شده باشد. تلویزیون فرانسه بعداً گفت که این بخش توسط یک ضابط که فیلم خام را مشاهده کرده تأیید شده است.