بایگانی‌ها

حمله تند و بی‌سابقه صادق زیباکلام به مهران مدیری

حمله تند و بی‌سابقه صادق زیباکلام  به مهران مدیری
حمله تند و بی‌سابقه صادق زیباکلام به مهران مدیری

ماجرای سوبرداشت از شوخی مهران مدیری هم‌چنان ادامه دارد. قضیه از جایی شروع شد که هفته گذشته در برنامه «دورهمی» که به موضوع جرئت اختصاص داشت، مدیری در بخشی از مونولوگ‌هایش شوخی‌ای با این مضمون داشت که «اگر جرئت انجام کاری را نداری بتمرگ در خانه ات.» بلافاصله خیلی از اصلاح‌طلبان و حامیان دولت این شوخی مدیری را خطاب به دولت و جواد ظریف در بحث برجام تلقی کردند و در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مدیری را شدیدا مورد حمله قرار دادند. اتفاقی که تازگی ندارد و مدیری  پیش از این بارها با جو و حاشیه‌های رسانه‌ای پیرامون کارهایش مواجه شده و به خوبی هم آنها را مدیریت کرده بود. در این مورد هم چه به صورت مکتوب و در چه در تماس تلفی در ویژه برنامه شب یلدای شبکه یک سعی کرد که سوءتفاهم‌های پیش آمده را برطرف کند. اما ظاهرا این داستان هنوز تمام نشده.

در شماره جدید تماشاگران امروز، صادق زیباکلام منتقد سیاسی اصلاح‌طلب طی یادداشتی به طرز بی‌سابقه‌ای به مدیری تاخته. در بخشی از این یادداشت چنین آمده:

-همه مي‌دانيم كه ايشان جرات نمي‌كند به پاسبان سر كوچه یا پیش‌نماز محله‌اش دير سلام كند. همه مي‌دانيم كه ايشان جرات نمي‌كند به يك اصولگراي دسته سوم، چهارم، یا حتی دسته پنجم كوچك‌ترين اسائه ادبي كند. ولي اينكه ايشان به خودش اجازه مي‌دهد به دكتر محمدجواد ظريف اين‌گونه اهانت كند، نشان مي‌دهد كه چقدر آدم فرصت‌طلبي است. چقدر نان به نرخ روز خور است و چقدر دارد سرمايه‌گذاري سياسي مي‌كند.
-ايشان فكر مي‌كند مردم نمي‌فهمند. در حالي كه مردم خوب مي‌فهمند ايشان دارد چه مي‌كند. اتفاقاً آقاي مهران مديري هيچ حب و بغضي نسبت به آقاي ظريف ندارد. شايد ته دلش از اينكه ظريف را خراب مي‌كند خودش هم ناراحت باشد، ولي چرا اين كار را مي‌كند؟ پاسخش خيلي ساده است. آقاي مهران مديري نان به اصولگرايان و اصحاب قدرت قرض مي‌دهد كه ببينيد من چطور به برجام توهين مي‌كنم و چطور با شما هم‌نوايي مي‌كنم و برجام را نفي مي‌كنم، پس هواي من را داشته باشيد! اگر هم چيزي از دهنم در رفت و طنزي را در برنامه‌ام گفتم خيلي عليه ما نشوريد و اجازه دهيد ما همچنان در تلويزيون باقي بمانیم و ما مخلص شما هم هستيم. بعضي وقت‌ها چيزهايي براي بازارگرمي مي‌گوييم.
-خلاصه اينكه ايشان در حقيقت يك‌جور سرمايه گذاري سياسي و متأسفانه خوش‌رقصي مي‌كند. لغتي كه نمي‌خواهم به كار ببرم، ولي چاره‌اي ندارم. آقاي مديري براي اصحاب قدرت و اصولگرايان خوش‌رقصي مي‌كند كه خيلي عرصه را به او تنگ نكنند.