بایگانی‌ها

خیاط پیر و معشوقه‌

خیاط پیر و معشوقه‌
خیاط پیر و معشوقه‌

«نخ خیال» فیلم جدید پل توماس اندرسون اولین نمایشش را در فستیوال فیلم لس‌آنجلس تجربه‌کرد و اندرسون بعد از نمایش درباره ساخته جدیدش با حاضران به گفتگو پرداخت.

اندرسون در این جلسه گفت که فیلمنامه را برای دی‌لوییس نوشته بود و در سر صحنه تمام عوامل مجبور بودند با او مثل شخصیتش، که یک طراح معتاد به کار است، برخورد کنند. سبک متد بازی دی‌لوئیس باعث شده بود از فیلمنامه گرفته تا  حتی وسایل سرصحنه با مشاوره با او انتحاب شود و دی‌لوییس در تمام جنبه‌های کار تا حتی طراحی لباس هم درگیر بود. وقتی در مورد همین اعتیاد به هنر و وسواس از پل توماس اندرسون سوال شد او جواب داد: «من کارگردان لعنتی‌ام! چیزی در مورد وسواس نمی‌دونم.»

اندرسون همچنین از «ربکا» هیچکاک (که بازیگر محبوب اندرسون جون فونتین در آن ایفای نقش می‌کند)، «سرگیجه» و «همه چیز در مورد ایو» جوزف منکویچ، به عنوان منبع الهام نام برد.

چون داستان حول محور یک طراح لباس اتفاق می‌افتد که شیفته یک زن پیشخدمت می‌شود، مسلما در این فیلم شاهد تعداد زیادی لباس طراحی شده هستیم، حدس بازیگران زن فیلم این است که تعداد جلسات تست لباس فیلم برای آن‌ها از روز‌های فیلمبرداریشان بیشتر شده بود!

اندرسون که نتوانسته بود مدیر فیلمبرداری مورد نظر خودش را برای کار بیاورد، تصمیم گرفت خودش فیلمبرداری کار را برعهده بگیرد، اما همچنان از اینکه خودش را مدیرفیلمبرداری بداند اکراه دارد:«من هنوز جرئت نمی‌کنم خودم را فیلمبردار بنامم.» ویکی کریپز بازیگر زن فیلم، در ستایش این جنبه از اندرسون می‌گفته:«او با دوربین یکی می‌شد، انگار که یک ابرچشم دارد.»

«نخ خیال»  در کنار «تاریکترین ساعات» جو رایت، «ویکتوریا و عبدل» استیون فریز و «فریب‌خورده» سوفیا کاپولا بخشی از تولیدات شرکت Focus Features برای فصل جوایز است که برای تصاحب جوایز اصلی خیز برداشته‌اند. «نخ خیال» که به فیلمساز فقید جاناتان دمی تقدیم شده در 25 دسامبر امسال اکران خود را آغاز خواهد کرد.