بایگانی‌ها

داستان عشق و نفرت

داستان عشق و نفرت
داستان عشق و نفرت

فیلم «برادر و خواهر/Brother and Sister» به کارگردانی آرنو دپلشین

محصول کشور فرانسه و با بازی گلشیفته فراهانی، ماریون کوتیار، ملویل پوپو امروز در جشنواره کن رونمایی می‌شود.

 

منتقدان فرانسوی که فیلم را پیشتر دیده اند، نقدهای خود را منتشر کردند.و تقریبا همگی فیلم را ستودند.

داستان درباره آلیس (ماریون کوتیار) و لوئی(ملویل پوپو) است. یک خواهر و برادری. آلیس بازیگر است، لوئی شاعر و آموزگار است. آلیس بیش از بیست سال است که از برادرش تنفر دارد. در تمام این دوران آنها یکدیگر را ندیده اند. سپس والدین شان تصادف سختی می کنند و خواهر و برادر چهره به چهره می‌شوند.گلشیفته فراهانی نقش فونیا را در این فیلم ایفا می‌کند.

 

 

منتقد فیگارو(پنج ستاره):«به این می‌گویند شکوهمند. دپلشین از الف تا ی بر سوژه اش تسلط دارد. تصاویر زبان طبیعی اوست. از کلمات هم هراس ندارد. دپلشین پهلوان تمام و کمال سینماست. باور داشتند که میراث دار تروفو(فرانسوا) است. او به برگمان(اینگمار) ما دارد تبدیل می‌شود.»

 

منتقد مجله پره‌مییر(چهار ستاره):«پس از فیلم ناامیدکننده فریب ، آرنو دپلشین با فیلمی که در آن داستان عشق /نفرت خانوادگی را با مهارتی کماکان شگفت‌انگیز واکاوی می‌کند،  به اوج بازگشته است.ماریون کوتیار یکی از زیباترین نقش‌های خود را در این فیلم می‌یابد(ایفا می‌کند.)

 

 

 

منتقد پاریس مچ(چهار ستاره): اثری استثنایی و دیوانه وار، داستان غم انگیز اما دلنشین، بی رحمانه اما لذت بخش از نفرت درونی که آلیس و لویی نسبت به یکدیگر دارند.»

 

منتقد لو پاریزین(چهار ستاره): «کشمکشی باشکوه در قلب اثری بی‌نظیر درباره درگیری‌های جدایی ناپذیر خانوادگی.»

 

کایه دو سینما(چهار ستاره):« زیبایی خواهر و برادر تمایل ما را برای ملاقات با آرنو دپلشین ضروری کرد.»

 

پوبلیک(پنج ستاره):«درامی عمیقا صمیمی و تکان‌دهنده.»