بایگانی‌ها

درام از اشتباهات کوچک در فیلم‌هایم نشات می‌گیرد

درام از اشتباهات کوچک در فیلم‌هایم نشات می‌گیرد
درام از اشتباهات کوچک در فیلم‌هایم نشات می‌گیرد

اصغر فرهادی با جورج میلر، کارگردان «مدمکس» به گفتگو نشسته است. جورج میلر در مقام مصاحبه‌گر و اصغر فرهادی در مقام پاسخ‌گو. این گفتگو به صورت فایل ویدیویی در سایت ایندی‌وایر منتشر شده است.
.
کارگردان فیلم «جدایی» گفت: در همه فیلم‌های من، درام از اشتباهات بسیار کوچک ناشی می‌شود. «اشتباهات بسیار خاص. که برای من هسته اصلی داستان است.»
.
او در ادامه در توضیح مضمون قهرمان چنین توضیحی به میلر داد که جامعه ما را به‌طور فزاینده‌ای نابخشوده می‌بیند، روندی نگران‌کننده که الهام‌بخش فرهادی برای ساخت « قهرمان» شد.
.
فرهادی گفت: وقتی فردی در جامعه به نوعی قهرمان می شود، مردم فکر می کنند که نباید اشتباه کند. آنها فکر می کنند که او نباید هیچ کار اشتباهی انجام دهد، او حق ندارد در زندگی گذشته یا زندگی آینده خود مرتکب اشتباهی شود. این برای من بسیار مهم است، زیرا معتقدم زندگی بدون هیچ اشتباهی، وحشتناک است. ما نمی‌توانیم این طوری زندگی کنیم! اما این روزها وقتی مردم یک نفر را می شناسند، یک فرد مشهور را، می گویند: “تو نمی توانی کاری بکنی.” شما نمی توانید هیچ اشتباه کوچکی مرتکب شوید.»
.

در حالی که فرهادی شکایت داشت که رئالیسم گاهی او را خسته می کند، او قصد دارد به استفاده از این روند تمرینی دقیق(که در قهرمان داشت) ادامه دهد تا داستان های واقع گرایانه ای را تعریف کند که هنوز هم مخاطب را مجذوب خود می کند. او گفت: «آرزوی من این است که روزی فیلمی بسازم که مردم به سینما بروند و کاملا فراموش کنند که فیلم است. آنها احساس خواهند کرد، “این یک زندگی است.”