بایگانی‌ها

درگذشت تدوینگر برنده اسکار

درگذشت تدوینگر برنده اسکار
درگذشت تدوینگر برنده اسکار

دیوید برنر، تدوینگر فیلم برنده اسکار که برای تعدادی از  فیلم‌های پرفروش و همچنین نه فیلم برای الیور استون تدوین انجام داده بود، روز پنجشنبه درگذشت. او 59 سال داشت. این خبر توسط جان لاندو، تهیه کننده مجموعه‌ فیلم‌های «آواتار»، تایید شد که برنر  روی قسمت های جدید «آواتار» کار می‌کرد.

 

لاندو مهارت‌های برنر را «شگفت‌انگیز» خواند، اما گفت آنچه در مورد  دیوید تأثیرگذار بود مهربانی قابل توجه او به دیگران و عشق و تعهدی بود که به خانواده‌اش داشت.

 

جیمز کامرون، کارگردان آواتار، برنر را یک «تدوینگر فوق‌العاده» و «عضو بسیار عزیز خانواده آواتار» نامید که «جای استعداد، مهربانی و دوستی او واقعاً خالی خواهد ماند.»

.

برنر بیش از سه دهه  با کارگردانان برجسته بر روی تعداد قابل توجهی از  فیلم‌های موفق  پرهزینه کار کرد، از جمله روز استقلال، دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته، تبدیل شوندگان: عصر انقراض، بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت. ، لیگ عدالت (هر دو نسخه) و دنباله های آواتار.

.

 

نخستین همکاری او با الیور استون به عنوان دستیار تدوین در سال 1986 برای «سالوادور» بود.رابطه همکاری الیور استون و برنر با «جوخه»،«وال استریت» ادامه یافت. او همراه جو هاتشینگ فیلم «متولد چهارم جولای» را تدوین کرد که بخاطرش اسکار گرفت. برنر با زک اسنایدر، رولاند امریش(چهار فیلم) همکاری کرده بود.