بایگانی‌ها

در جستجوی خوشبختی/درباره «پارتنوپه» ساخته پائولو سورنتینو

یکی از فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فیلم کن که برای جایزه اصلی کن رقابت می‌کند، «پارتنوپه» ساخته پائولو سورنتینو است. این فیلمساز ایتالیایی پس از ساخت مجموعه‌های تلویزیونی «پاپ جوان» و «پاپ جدید» و فیلم «دست خدا» دوباره به دنیای سینما بازگشت و «پارتنوپه» را با گروهی از بازیگران ایتالیایی و گری اولدمن ساخت.

🔹بر اساس خلاصه داستان رسمی که منتشر شده، «زندگی پارتنوپه از تولد در دهه 1950 تا به امروز روایت خواهد شد.» داستانی زنانه، عاری از قهرمان‌پروری،اما شیفته آزادی،ناپل و عشق. عشق حقیقی، عشقی غیرقابل وصف و عشقی بی‌آینده که شما را محکوم به رنج می‌کند اما مجبورتان می‌کند تا دوباره از نو شروع کنید. یک تابستان بی‌نظیر در کاپری از جوانان بی‌دغدغه علی‌رغم افق ناامیدکننده که انتظارشان را می‌کشد.

🔸اطراف پارتنوپه ناپلی‌های سرخورده و دوست داشتنی و سرشار از زندگی، گاهی پر از توهم و لحظات دلسردکننده را دنبال می‎کنیم. زندگی می‌تواند بسیار طولانی، پیش‌پاافتاده یا خاطره‌انگیز باشد. گذر زمان مجموعه از احساسات را به وجود می‌آورد. و در آنجا در پسزمینه، شهر ناپل است که جادو می‌کند،می‌تواند آزار بدهد و به خنده بیندازد.

🔸تی‌یری فرمو، مدیر جشنواره کن درباره فیلم جدید سورنتینو می‌گوید:«پائولو با فیلمی که در شهر ناپل فیلمبرداری کرده (به کن) برگشته. داستان درباره دختر جوانی است ک مشکلش در زندگی زیبایی و جوانی اوست. او دوست دارد برای چیزی ورای زیبایی ظاهریش مورد توجه قرار بگیرد. همچنین راهی برای ملاقات با جوامعی است که در شهری مانند ناپل با آن زیبایی بصری خارق‌العاده ریشه دوانده‌اند، طبقه بالادست و طبقه فرودست، جامعه اساتید که روشنفکران هستند و …»

🔹تهیه فیلم سورنتینو را کمپانی پاته، فرمنتل و آپارتمان و ایو سن لوران و پاپیر فیلم برعهده داشت. پخش جهانی فیلم را کمپانی پاته برعهده دارد و کمپانی A24 پخش فیلم جدید سورنتینو را برای آمریکایی شمالی خرید.