بایگانی‌ها

روش تام کروز در «تاپ گان» متعلق به خلبانی ایرانی است

«تاپ گان:ماوریک» به باشگاه یک میلیارد دلاری پیوست
«تاپ گان:ماوریک» به باشگاه یک میلیارد دلاری پیوست

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲» و «روز واقعه» می‌گوید: روشی که تام کروز در فیلم سینمایی «تاپ‌گان-ماوریک» برای خلبان‌های آمریکایی تدریس می‌کند، متعلق به یک خلبان ایرانی است.

🔹سیروس کهوری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: در ساخت فیلم سینمایی تاپ گان-ماوریک (Top Gun: Maverick) از عملیات‌های ما استفاده شده است؛ صورت عملیات‌های هوایی ما در جایی که حتی تام کروز برای خلبان‌های آمریکایی تدریس می‌کند، عملیات‌های خلبان‌های ایرانی است. این عملیات‌ها نام و متد دارد و این هم متد یک خلبان ایرانی بوده، اما هیچ اسمی از آن برده نمی‌شود.

🔹وی افزود: در ساخت آثاری چون تاپ‌گان خیلی فنی روی نیازهای مخاطبان به ویژه مخاطبان ایرانی مطالعه کردند و کاری می‌سازند که وقتی نام جنگ می‌آید رعب و وحشت در دل ما ایجاد می‌شود. این یک ابزار بسیار قدرتمند در سینماست، اما ما هنوز به خوبی متوجه قدرت آن نشده‌ایم و نیاز است که نهادهای دفاعی و امنیتی در ساخت چنین آثاری در داخل کشور بیشتر همکاری کنند.

🔹کهوری‌نژاد با تاکید بر ضرورت توجه به نیاز و ذائقه مخاطبان گفت: هر کاری که می‌سازیم بی برو برگرد توسط مخاطبان با خیلی از کارهای دیگر در هالیوود، بالیوود و سینمای ترکیه مقایسه می‌شود و در میان بازار وسیع ایده‌هاست که دست به انتخاب می‌زنند. مخاطبان کاری که خیلی خوب ساخته شده و جلوه‌های ویژه خوبی داشته باشد، را نگاه می‌کنند و تشخیص می دهند.