بایگانی‌ها

دستاورد هنری درخشان

90 دقیقه دیالوگ!
90 دقیقه دیالوگ!

پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر، زندگینامه جی رابرت اوپنهایمر نوشته کای بیرد و مارتین ج. شروین هست.کای برد تاریخدان، روزنامه‌نگار و نویسنده است. او سال 2006 برنده جایزه پولیتزر برای  نوشتن کتاب همراه با مارتین جی شروین شد.

 

برد فیلم اوپنهایمر ساخته کریستفر نولان را هفته گذشته دید و  آن را تحسین کرد.:« من مبهوت هستم وبه لحاظ احساسی پس از تماشای اوپنهایمر تازه توانسته ام خودم را پیدا کنم.من فکر می‌کنم اوپنهایمر  به  عنوان یک دستاورد هنری خیره‌کننده ارزیابی شود و  امیدوارم گفتمان ملی را درباره موضوعی به وجود آورد که  اوپنهایمر نومیدانه تلاش می‌کرد درباره آن صحبت کند: چطور در عصر اتمی و مکارتیزم زندگی کنیم. .وطن پرست بودن به چه معناست و نقش دانشمند در جامعه ای درگیر  فناوری و علم چیست که درباره مسائل عمومی صحبت کند.

 

اوپنهایمر براساس کتاب کای برد  ساخته شد. و تعجبی ندارد که او یکی از نخستین افرادی باشد که اوپنهایمر را دیده است. در مجموع فیلم را تعداد محدودی روزنامه نگار دیدند و نولان و کیلین مورفی برای تبلیغات فیلم با مجلات مختلفی گفتگو انجام داده است. اما منتقدان فعلا از دایره افرادی که به دیدن اوپنهایمر دعوت شدند، دور مانده اند..

 

در اوپنهایمر چهره‌هایی مانند مت دیمون، رابرت داونی جونیور، کیلین مورفی و امیلی بلانت و فلورانس پیو نقش‌آفرینی می‌کنند.