بایگانی‌ها

دنیای جادویی ،سربازهایی از جنس نان زنجبیلی و ارتش موش‌ها

دنیای جادویی ،سربازهایی از جنس نان زنجبیلی و ارتش موش‌ها
دنیای جادویی ،سربازهایی از جنس نان زنجبیلی و ارتش موش‌ها

ترجمه:مبینا روشن‌بین

دنیای تصویر آنلاین-فیلم انیمیشن – زنده «فندوق شکن و چهار قلمرو» که بزودی از کمپانی  دیسنی اکران می‌شود با رقص همراه نیست.

این درام ِفانتزی براساس باله ی کلاسیکِ فندوق شکن اثر آهنگساز پیوتر  ایلیچ چایکوفسکی و فندوق شکن و  پادشاه موش‌ها اثر ای. تی. ای. هوفمن است.کایرا نایتلی نقش « پری آب‌نبات» و مکنزی فوی نقش کلارا  را ایفا می کنند.

درحالی که داستان فندوق شکن عموما با دنیای باله همراه است ؛تهیه کننده ،مارک گوردون ،می گوید  این فیلم اصولا در زمره چنین فیلم‌هایی قرار نمی گیرد.

مارک گوردون به مجله ی اس اف ایکس گفت:« اولین سوال مردم این است که آیا این فیلمِی با حرکات موزون است ؟ و من در جواب می‌گویم : نه واقعا .ما به رقص باله افتخار می کنیم اما  به داستان ، شخصیت ها و جلوه های بصری به شکل چشمگیری بیشتر پرداختیم.»

«فندوق شکن و چهار قلمرو»  به کارگردانی لاسه هالستروم و جو جانستون شخصیت کلارا  را دنبال می‌کند که یک عروسک فندوق شکن را در میان کادوهای کریسمسِ خانواده اش می‌یابد و به یک دنیای جادویی پر از سربازهایی از جنس نانِ زنجبیلی و ارتش موش ها می‌رود.

اوژنیو دبرز، متیو مکفدین، ریچارد ای. گرانت، هلن میرن، مورگان فریمن و بالرین میستی کوپلند  در این فیلم نقش دارند،با این وجود گوردون مطمئن است که تماشاگران فریفته ی نقش‌آفرینی پر انرژیِ نایتلی خواهند شد.

او در ادامه افزود: « فکر می‌کنم شما قرار است وجه ی متفاوت و فوق العاده ایی از کایرا نایتلی را ببینید. قرار است با اجرای او بشدت خوشحال شوید.»

قبلا، نایتلی جزئیاتی درباره ی لباس هایش در فیلم افشاء کرده است و توضیح داده است که برخی لباس ها با نگاهی به مردان زن پوش طراحی شده است .

او در مصاحبه با «پرایدسورس» لبخند زد و گفت :«من خیلی خوشحال و هیجان زده بودم چون اولین بارم بود که واقعا می توانستم  مثل یک مرد زن پوش باشم درصورتی که معمولا در فیلم ها باید ظریف باشید.

«فندوق شکن و چهار قلمرو» اوایل نوامبر  در سینما ها  اکران می شود.