بایگانی‌ها

دنیای پس از مرگ/ درباره «پایانی دیگر» ساخته پی‌یرو مسینا

گائل گارسیا برنال و رناته رینسو در فیلم «پایانی دیگر» ساخته پی‌ئرو مِسینا نقش زوجی عاشق را در آینده‌ی نزدیک ایفا می‌کنند ، در زمانه‎ای که فن‌آوری جدیدی اختراع شده است که می‌تواند خودآگاه یک فرد مرده را به بدن یک انسان زنده در تلاش برای زدودن اندوه جدایی آن‌ها قرار بدهد.

🔹میسینا فیلمسازی ایتالیایی است و «پایانی دیگر» به زبان انگلیسی ساخته شده و در بخش مسابقه به رقابت می‎پردازد. برنال نقش سال را ایفا می‌کند، مردی که در سوگ همسر از دست رفته خود است و رناته در نقش زوئی ظاهر می‌شود، زنی که می‌پذیرد با فن آوری خودآگاه همسر «سال» را در بدنش قرار بدهند. نقش ابی، خواهر «سال» را برنیس بژو(بازیگر گذشته و آرتیست) ایفا می‌کند.

🔹ویژگی که برنال در این پروژه و پذیرش نقش به نظرش جذاب آمد، پرسشی بنیادین است که فیلم به چالش می‌کشد:« پس از مرگ چه اتفاقی می‌افتد؟ جسم پرسونای فرد نیست. شخص روح و ذهن اوست.»

🔹برنال می‌گوید:«آنچه در فیلم به چالش کشیده می‌شود این است که اگر جسم اهمیتش را از دست بدهد چه پیش خواهد آمد؟ سوال فلسفی جذابی است که من را جذب فیلم کرد.»

🔹«پایان دیگر» دومین فیلم مسینا است، فیلم اول او با نام «انتظار/“The Wait”» با بازی ژولیت بینوش در جشنواره ونیز سال 2015 نمایش داده شد.

🔹برنال درباره بازیگر مقابلش رناته می‌گوید:« او بازیگری بزرگ، بسیار شجاع و بسیار با تجربه به معنای واقعی کلمه است. خیلی پرشور است. کار کردن با کسی که دنبال کار می‌رود، و چنین ظرافت و هوشی دارد، بسیار خوب است.»

🔹فیلم در آینده ای نزدیک یا زمان کنونی آلترناتیوی اتفاق می‌افتد که در آن فن‌اوری یاد شده جاسازی شده و نامرئی است. برنال «پایان دیگر» را فیلمی علمی-تخیلی ِ عجیب توصیف می‌کند که به زیرژانر علمی-تخیلی تعلق دارد اما عناصر دیگری هم در داستان هست.