بایگانی‌ها

دورخیز کیت بلانشت برای سومین اسکار

دورخیز کیت بلانشت برای سومین اسکار
دورخیز کیت بلانشت برای سومین اسکار

آکادمی  علوم و هنر سینمایی همیشه با شخصیت‌های شرور مهربان بوده است. مونیک ( در پرشس) و آلیسون جنی (من، تونیا) برای بازی در نقش زن‌های شرور برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شدند. از دیگر بازیگرانی که اخیراً برای چنین نقش‌هایی در این رده رقابت کرده‌اند می‌توان به ایمی آدامز (مرشد)، جنیفر جیسون لی (هشت نفرت‌انگیز)، مریل استریپ (درون جنگل) و ریچل وایز (سوگلی) اشاره کرد. . برنده دو دوره  اسکار،کیت بلانشت (هوانورد، جاسمین غمگین) می‌تواند امسال برای بازی در نقش لیلیت ریتر زن فم فتال در فیلم معمایی نئو نوآر جدید «کوچه کابوس»  ساخته گی یرمو دل تورو به این موفقیت ادامه دهد.

 

در خلاصه داستانی که کمپانی سرچ لایت پیکچرز از  این بازسازی فیلم نوآر کلاسیک 1947 منتشر کرده ، چنین  توضیحی ارائه می‌شود : «وقتی استنتون کارلایزل (بردلی کوپر) کاریزماتیک اما بد شانس خود را به زینا (تونی کولت) و همسر روانکاو او پیت (دیوید استراترین) نزدیک می کند. در یک تور مسافرتی، او بلیت طلایی موفقیت  خود را می سازد و از این دانش تازه به دست آمده برای آزار نخبگان ثروتمند جامعه نیویورک سال‌های 1940 استفاده می کند. استنتون در حالی که مولی وفادار  (رونی مارا)  در کنارش است، با کمک یک روانپزشک مرموز (کیت بلانشت) که ممکن است سرسخت ترین حریف او باشد، نقشه می کشد تا یک سرمایه دار خطرناک (ریچارد جنکینز) را فریب دهد.  

 

بلانشت مطمئناً یکی از محبوب ترین بازیگران شاخه‌ی بازیگری است، زیرا تا به امروز هفت بار نامزد  اسکار شده است. تنها چند روز پس از اینکه تایید شد که  در کمپین تبلیغاتی کمپانی   در رشته بازیگر مکمل  برای او تبلیغ خواهد شد.، بلانشت به سرعت در بین ده شانس  اصلی رشته بهترین بازیگر زن نقش مکمل قرار گرفت.

او می‌تواند به زودی به   باشگاه برندگان  سه تندیس اسکار ملحق می‌شود و با  بردن اسکار  در این باشگاه نامش کنار  بازیگرانی  مانند مریل استریپ، دنیل دی لوئیس و فرانسیس مک‌دورمند قرار بگیرد .