بایگانی‌ها

دو میلیار دلار زیان هالیوود/ خوش‌بینی به بازگشایی سینمای آیمکس در چین

کمک 15 میلیارد دلاری دولت به سالن‌های سینما
کمک 15 میلیارد دلاری دولت به سالن‌های سینما

پس از آنکه «سینمارک» سیصد و چهل پنج سالن سینمای خود را تا پایان ماه مه تعطیل کرد، این احتمال وجود دارد که زیان مالی هالیوود بسیار بالا باشد. ددلاین گزارش می‌دهد که اگر روند تعطیلی سالن‌های سینما تا پایان ماه مه ادامه داشته باشد، نزدیک دو میلیارد دلار زیان هالیوود خواهد بود.
فروش داخلی آمریکا در سال گذشته بیش از یازده میلیارد دلار بوده است.روز نوزدهم ماه مارس تنها بیست درصد از سالن‌های سینما در سراسر آمریکا باز بود که با این شرایط این سالن‌های سینما نیز کم کم تعطیل می‌شوند.تنها سوالی که ذهن کارشناسان را مشغول کرده این است که آیا در نیمه دوم امسال سالن‌های سینما بازگشایی خواهند شد؟ مسلما پاسخ این سوال با پاندمی ویروس کرونا در دنیا بستگی دارد.

همچنین سالن‌های سینمای چین از بیست و سوم ماه ژانویه تعطیل شد. اما با کم شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا و کنترل این بیماری در چین، مدیر آیمکس امیدوار است که به زودی سالن‌های سینما در چین بازگشایی شود. این در حالی است که در کشورهای اروپایی و آمریکا بسیاری از سالن‌های سینما تعطیل شده است.
ریچارد گلفاند مدیرعامل آیمکس امیدوار است که ماه ژوئن سالن های سینما بازگشایی شوند و همه چی به شرایط عادی بگردد البته او می داند که این مساله بیولوژیک است.
نیمی از سالن‌های آیمکس در چین است. چین بازار بزرگی برای فیلم‌های هالیوودی است.