بایگانی‌ها

رابطه پیچیده ترامپ با روی کوهن

علی عباسی کارگردان ایرانی تبار که برای ساخت فیلم‌هایی مانند «مرز»(2018)، «عنکبوت مقدس»(2022) و «شلی»(2016) شهرت دارد،زندگی دونالد ترامپ را در ابتدای دورانی که می‌خواست امپراطوری آمریکایی خود را بنا بسازد در «کارآموز» زیر ذره‌بین قرار می‌دهد و پیشرفت دونالد ترامپ جوان را در به قدرت رسیدن به واسطه یک معامله فاوستی با روی کوهن، وکیل بانفوذ جناح راست و کارچاق‌کن سیاسی ترسیم می کند.

🔹«کارآموز» یکی از عناوین مورد توجه بخش مسابقه اصلی جشنواره کن است که به گفته تی‌یری فرمو» فیلمی درباره سال‌های ابتدایی کارآموزی دونالد ترامپی است که به دونالد ترامپ تبدیل خواهد شد. بنابراین فیلم بسیار آمریکایی است.»

🔹علی عباسی کارگردان ایرانی‌تبار ساکن سوئد پیشتر با فیلم «مرز» در بخش نوعی نگاه جشنواره کن توانست برنده جایزه شود. در «کارآموز» سباستین استن در نقش دونالد ترامپ و جرمی استرانگ در نقش روی کوهن و ماریا باکالوا در نقش ایوانا ترامپ و مارتین داناوان در نقش پدر دونالد ترامپ، فرد ایفای نقش کرده‌اند. فیلم‌نامه نوشته گابریل شرمن، نویسنده مجله ونیتی فیر و مولف کتاب زندگی‌نامه موسس شبکه فاکس نیوز، راجر ایلز است.

🔹در سال‌های 1970 دونالد ترامپ جوان کارش را به عنوان تاجر مستغلات شروع کرد. فیلم به رابطه پیچیده او با روی کوهن می‌پردازد که سیاستمدار بانفوذی در آن دوران بود و حکم استاد دونالد ترامپ را پیدا کرد. در این دوره جاه‌طلبی‌ها، رویارویی‌ها و اتفاقاتی پیش آمد که آینده رئیس جمهور آمریکا را شکل داد. گفتنی است که روی کوهن یکی از چهره‌های منفور پشت پرده سیاست‌های آمریکا است او در عرصه سیاسی کارش را با سناتور جوزف مک‌کارتی در سال‌های پایانی 1950 شروع کرد، در دورانی که او روی نفوذ کمونیست در مطبوعات و دولت فدرال تحقیقات می‌کرد و روزنبرگ را با اتهام جاسوسی روی صندلی الکتریکی نشاند.