بایگانی‌ها

«رادیواکتیو» به سینماها می‌آید

«رادیواکتیو» به سینماها می‌آید
«رادیواکتیو» به سینماها می‌آید

مرجان ساتراپی کارگردانی ایرانی-فرانسوی فیلم تحسین شده «پرسپولیس»، «رادیوکتیو» فیلمی درباره ماری کوری، دانشمند مشهور لهستانی را کارگردانی خواهد کرد. رزاموند پایک ( دختر گمشده) هم در این پروژه ایفاگر نقش ماری کوری است. فیلم بر اساس کتاب «رادیوکتیو: ماری و پیر کوری: داستان عشق و سقوط» به قلم لارن ردنیس نوشته شده و فیلمنامه را جک ثرون( آخرین پلنگ‌ها) نوشته است.

داستان کتاب در سال 1891 می‌گذرد. ماری  اسکلودوسکا از وارساو به پاریس نقل مکان می‌کند. بعد از شروع کار پیر کوری در آزمایشگاه، آن دو عاشق هم می‌شوند و بر روی آزمایشاتشان کار می‌کنند. با هم عناصر رادیوم و پلوتونیوم را کشف و جایزه نوبل دریافت می‌کنند.

 خبر عاشقانه‌ای که به یکی از مهمترین کشفیات جهان و جایزه نوبل منجر و در همه جای دنیا پخش می‌شود. در سال 1906 پیر کوری در صانحه‌ای می‌میرد و ماری به تنهایی آزمایشات را ادامه می‌دهد. ماری کوری برای دومین بار برنده جایزه نوبل می‌شود. او در سال 1911 دوباره عاشق شده و…
تا به حال خبر بیش‌تری از پروژه در دسترس نیست اما طبق آن چه که اعلام شده «رادیواکتیو» قرار نیست فقط فیلمی زندگی‌نامه‌ای درباره ماری کوری باشد بلکه بیش‌تر بر روی رابطه عاشقانه‌ی ماری و پیر تمرکز خواهد کرد.