بایگانی‌ها

رفاقتی که با یک تماس تلفن شروع شد

رفاقتی که با یک تماس تلفن شروع شد
رفاقتی که با یک تماس تلفن شروع شد

شاید تعجب آور نباشد که دو فیلمساز بسیار مشهور و مدرن هالیوود دوستان خوبی هستند. کوئنتین تارانتینو و پل توماس اندرسون در دوران تور تبلیغاتی فیلم «شب‌های عیاشی/Boogie Nights» در سال 1997 باهم آشنا شدند و از آن پس دوست نزدیک هم باقی مانده‌اند. بسیاری از نشریات درباره شباهت هایی میان «شب‌های عیاشی» و «داستان عامه‌پسند/پالپ فیکشن» نوشته‌اند.این مقایسه تا امروز ادامه دارد. آخرین فیلم تارانتینو سال 2019(روزی روزگاری در هالیوود) اکران شد و آخرین فیلم پل توماس اندرسون «لیکوریش پیتزا» سال 2021 به نمایش عمومی درآمد.
.
تارانتینو یادش می‌آید که یک تماس تلفنی سرآغاز دوستی این دو شد.این تماس تلفنی از سوی پل توماس اندرسون بود.

اندرسون در این تماس گفته بود:« سلام من پل توماس اندرسون هستم. ما یکبار همدیگر را قبلا دیده ایم اما احتمالا شما خاطرت نیست. ولی همه دارند درباره شما با من صحبت می کنند، درباره کارنامه شما حرف می زنند. آنچنان که فکر کردم وقتش رسیده من و شما با هم آشنا شویم و گپ بزنیم. بنابراین هیچ چیز عجیبی درباره آشنایی وجود ندارد.»
.
تارانتینو و پل توماس اندرسون از آن پس دوستانی صمیمی ماندند شاید یکی از دلالیش به ذات سختگیر آنها برگردد. با این حال تارانتینو و پل توماس اندرسون از فیلم های یکدیگر انتقاد هم می کنند. تارانتینو در یک اپیسود از The Ringer در سال 2019 توضیح داد که درباره «شب‌های عیاشی» و نقشی که برت رینولدز ایفا کرده بود، به توماس اندرسون ایراد گرفته است. شاید عجیب به نظر برسد که تارانتینو چنین جزیی‌نگر ایرادی را پیدا کرده باشد
«شب‌های عیاشی» یکی از بهترین فیلم های آندرسون است.

.
.پل توماس اندرسون روز بیست و ششم ژوئیه، 52 ساله شد.