بایگانی‌ها

رقابت با ونیز؟ توجه نکرده‌ایم!

رقابت با ونیز؟ توجه نکرده‌ایم!
رقابت با ونیز؟ توجه نکرده‌ایم!

نت‌فلیکس امسال تعدادی از فیلم‌های مهم سال سینمای جهان را تولید کرده است. سیاست‌های جشنواره کن در مخالفت با شیوه پخش نت‌فلیکس و راه ندادن فیلم‌هایی همچون «رم»، «تاریکی را نگه‌دار» و «22 جولای» به بخش مسابقه که تولید این کمپانی بودند، باعث شد تا دو جشنواره ونیز و تورنتو استفاده ببرند و قوی‌ترین ترکیب بخش رقابتی را بین فستیوال‌های سینمایی جهان داشته باشند.

کمرون بیلی مدیر جشنواره تورنتو از حضور محصولات نت‌فلیکس در فستیوال تحت مدیریت خود راضی است. او در این باره می‌گوید: «چشم‌انداز تولید و توزیع فیلم سینمایی در دنیا تغییر کرده است و امروز مخاطبین از راه‌های دیگری فیلم می‌بینند. چه در سالن‌های سینما و چه از سرویس‌های استریم، تفاوتی نخواهد داشت اگر مردم درباره فیلمی خبردار شوند و قصد تماشایش را داشته باشند. این یکی از مهم‌ترین وظایف یک فستیوال است. … ما برای تجربه سینمایی ارزش قائلیم و می‌خواهیم مردم در سالن‌های سینما فیلم ببینند، اما فکر می‌کنم لزومی ندارد که تماشای فیلم فقط به یک شکل خاص انجام شود.»

با این‌حال رقابت جشنواره تورنتو با جشنواره ونیز حتی برای بیلی اهمیتی هم ندارد: «به این مساله توجه نکرده بودم. ما فیلم‌های بسیار خوبی در تورنتو امسال داریم. از فیلم پرامید دیوید مکنزی (شاه یاغی) گرفته تا افتتاحیه آثار فیلمسازان مهمی چون استیو مک‌کویین (بیوه‌ها)، بری جنکینز (اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند)، کلر دنی (زندگی شیک)، سباستین للیو (گلوریا بل) و بسیاری فیلم‌های دیگر هستیم. کار ما بسیارخوب بوده است.»

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو از 6 سپتامبر آغاز خواهد شد.