بایگانی‌ها

روآن اتکینسن دیگر مستربین نمی‌شود

روآن اتکینسون در فیلم صامتی از زندگی خودش
روآن اتکینسون در فیلم صامتی از زندگی خودش

روآن اتکینسن می‌گوید دیگر نقش مستربین را بازی نخواهد کرد چراکه خسته‌کننده شده است.اتکینسن با نقش مستربین توانست میان مردم شهرت فراوانی بدست آورد.
او اما قرار است صدای این شخصیت برای نسخه‌های انیمیشنی مستر بین و یک فیلم کارتون باشد.
روآن اتکینسن 65 ساله می‌گوید:«برایم آسان‌تر است که کلامی مستربین باشم تا اینکه بصری نقش او را بازی کنم. لذت چندانی از ایفای نقش مستربین نمی‌برم. سنگینی مسوولیت مطبوع نیست. برایم استرس‌زا و خسته‌کننده است. منتظرم که زودتر تمام شود.»
مستربین از سال‌های 1990 به شخصیتی مشهور تبدیل شد همان سال‌هایی که اتکینسن حضور در این کاراکتر را شروع کرد و قبل از آنکه نسخه انیمیشنی و فیلم‌های بر محور این کاراکتر ساخته شود.

همچنین اتکینسن از فرهنگ تحریم انتقاد کرد و آن را با مردم قرون وسطی که در خیابان‌ها راه می‌رفتند و دنبال یک نفر برای سوزاندن می‌گشتند» مقایسه کرد. او شبکه‌های اجتماعی را مسبب افزایش اختلاف ها می داند و می‌گوید نگران آینده‌ آزادی بیان است.

اتکینسن می‌گوید:‌ «معضل فضای آنلاین این است که یک الگوریتم تصمیم می‌گیرد ما چه چیزی ببینیم و این سبب ایجاد نگاهی سطحی و صفر و یکی به جامعه شده. به این شکل (روابط تبدیل شده) که شما یا با ما یا علیه ما هستید. و اگر علیه ما هستید شایسته «تحریم» می شوید.»

اتکینسن ادامه می‌دهد: «امکان اظهار نظر طیف وسیعی از مردم اهمیت دارد. اما چیزی که امروز می بینیم معادل دیجیتال مردم قرون وسطی است که در خیابان‌ها پرسه می‌زدند و به دنبال یافتن یک نفر برای سوزاندن بودند. بنابراین برای کسی که قربانی این مردم شود وضعیت ترسناکی است و باعث شده نگران آینده شوم.»

صفحه فیس بوک روآن اتکینسن دهمین صفحه محبوب در دنیاست.