بایگانی‌ها

روایت داستان از نگاه بروس وین ..

خشونت بی‌امان در جوکر2
خشونت بی‌امان در جوکر2

اگر قرار باشد قسمت دوم «جوکر» ساخته شود که با توجه به شواهد این فیلم به تولید می‌رسد، باید از نگاه و چشم انداز شخصیت بروس وین روایت شود نه از چشم انداز شخصیت آرتور فلک یا جوکر.
.
فیلم‌های ابرقهرمانی معمولا در فروش بسیار موفق هستند و طرفدار دوآتشه دارند.
.«جوکر» هم فروش خوبی داشت، هم مورد پسند مردم بود و هم منتقدان فیلم را دوست داشتند. در «جوکر» واکین فینیکس نقش آرتور فلک را ایفا کرد که در یک جامعه دیوانه به جوکر تبدیل شد.
.
جوکر افشاگری روانشناختی و ژرف نگری در روح این شخصیت داشت و علی رغم درون مایه جاه طلبانه اش توانست به یکی از پرفروش ترین و موفق ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ سینما تبدیل شود.
.

در پی چنین موفقیتی، تولید دنباله یا قسمت دوم اجتناب ناپذیر است. موضوع تولید قسمت دوم «جوکر» مدتهاست که شنیده می شود.گزارش شده کمپانی برادران وارنر تمایل به تولید دارد و تاد فیلیپس مشغول نگارش فیلمنامه است.
.
عده ای فکر می کنند ساخت قسمت دوم «جوکر» ایده بدی است. و شانس بازآفرینی جذابیت قسمت نخست تقریبا ناممکن است. اما اگر جوکر2 ساخته شود. باید از مسیر نگاه آرتور فلک دوری گزیند و داستان را از چشم انداز بروس وین نوجوان تعریف کند.
.
سکانس آخر فیلم با حضور جوکر در تیمارستان آرکهام به پایان رسید که او دکتر آنجا را کشت و تردید برای ادامه داستان را دو برابر کرد. معمولا قسمت دوم از جایی شروع می شود که قسمت یک تمام شده باشد. برای قسمت دوم نویسندگان باید کاملا فکر شده درباره شخصیت یکسره ضد قهرمانی که ساخته اند رفتار کنند.
.
جذابیت «جوکر» در این بود که تماشاگران شاهد تبدیل او از یک مرد مشکل دار و دردسرساز به یک ابرقهرمان تبهکار مشهور دنیای کتاب های مصور شدند.
.
جوکر 2 می تواند نمایش تثبیت موقعیت آرتور فلک در دنیای گاتهام سیتی پس از فرار از آسایشگاه روانی باشد.در نتیجه جوکر2 ،نمی تواند یک تصویر پیچیده و روانشناختی دیگری از این شخصیت ارائه بدهد. براساس یک داستان سنتی بروس وین و خانواده از سالن نمایش خارج شده به خیابان می آیند و خود را با انقلابی هایی با نقاب جوکر پیدا می کنند که متاثر از آرتور فلک نقاب دلقک به چهره دارند. این داستان آینده متقاوتی را برای بروس وین رقم می زند. که به انتقامجویی از جنایتکاران گاتهام سیتی در آینده دست خواهد زد. شاید «جوکر2» نتواند تحول جذاب آرتور فلک را همانند قسمت اول بازآفرینی کند.اما می تواند نمایشی برای بروس وین باشد.

که به انتقامجویی از جنایتکاران گاتهام سیتی در آینده دست خواهد زد. شاید «جوکر2» نتواند تحول جذاب آرتور فلک را همانند قسمت اول بازآفرینی کند.اما می تواند نمایشی برای بروس وین باشد. حتی در ادامه قسمت اول تضمینی نیست که بروس وین به بتمن تبدیل شود اما شاید داستانی هیجان انگیز برای روایت باشد. روایت داستان از نگاه بروس وین به منزله حذف جوکر نیست. بروس و آرتور وارد بازی موش و گربه در گاتهام سیتی می شوند و…