بایگانی‌ها

رویای من همکاری با سانجی لیلا بانسالی بود

رویای من همکاری با سانجی لیلا بانسالی بود
رویای من همکاری با سانجی لیلا بانسالی بود

آلیا بات، هنرپیشه هندی‌، علی‌رغم سن کمش، در دهه گذشته به عنوان یک بازیگر پیشرو در سینمای هند شناخته شده است و آثاری از جمله «گالی بوی»، «راضی» و «بزرگراه»را در کارنامه دارد که هر سه در جشنواره برلین به نمایش درامدند.

 

در کنار جوایز و موفقیت‌های فیلم‌های او در جدول فروش ،می‌توان به نمایش‌های پرمخاطب فیلم‌های بات در جشنواره‌های بین‌المللی اشاره کرد که معمولاً مسیری نیست که بازیگران سینمای هند آن را طی می‌کنند.

 

فیلم جنایی او «بزرگراه» در سال 2014 در جشنواره بین المللی فیلم برلین و درام موزیکال «گالی بوی» برای اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم برلین در سال 2019 رونمایی شد او امسال با «گانگوبای کاتیاوادی» به برلیناله بازگشته است، داستان فمینیستی یک زن تن فروش که در سن کم او را می فروشند و تبدیل به یک چهره قدرتمند دنیای زیرزمینی می شود، داستانی واقعی که در دوران فیلمبرداری هم سروصدا به پا کرد.

.

فیلم ساخته سانجی لیلا بانسالی است کارگردانی که فیلم‌های مشهور و پرمخاطبی مانند «دوداس» را در کارنامه دارد. بات درباره همکاری با بانسالی به ددلاین گفت:«: خنده دار است، داستانی که قرار بود با سانجی لیلا بانسالی کار کنم، در اصل یک داستان عاشقانه بود. ما آماده فیلمبرداری بودیم اما به دلایلی فیلمبرداری متوقف شد. همکاری با سانجی رویای بزرگ من بود. او کاملاً آرام و ریلکس بود، زیرافیلمنامه گانگوبای کاتیوادی را نیز داشت و گفت که می‌خواهد آن را با من بسازد. اولین واکنش من شوک بود، یک تغییر ژانر کامل بود – شخصیت زن سخت و تقریباً گانگسترگونه بود که باید آن را بازی می کردم. واکنش دوم من پذیرفتن این نکته بود که سانجی می‌خواست من نقش را بازی کنم. در آن لحظه خاص، شک داشتم که بتوانم از عهده نقش برآیم، نقشی بسیار سخت و دور از خودم و کسانی بود که در زندگی دیده ام،. اما سانجی آن چشم انداز را به قدری واضح در ذهن داشت که من باید با آن تجربه پیش می رفتم، من کی بودم که سانجی را زیر سوال ببرم»

 

آلیا اعتقاد دارد که در چند سال گذشته سینمای هند دچار تحول نسبت به شخصیت‌های زن شده است.«اگرچه سال هاست که شخصیت های قوی برای زنان نوشته شده است. با این حال، ما هنوز بحث تازه فیلم‌هایی زن محور ، فیلمساز زن را داریم که به‌عنوان حرکتی منحصربه‌فرد در سینمای هند به نظر می‌رسد.»

 

فیلم «گانگوبای کاتیاوادی» برگرفته از کتاب «ملکه‌های مافیای مومبایی» نوشته اس.حسین زیدی است که آجی دوگان و ویجی راز دیگر بازیگران فیلم هستند.