بایگانی‌ها

زنده باد پولانسکی

زنده باد پولانسکی
زنده باد پولانسکی

▪️تهیه‌کننده ایتالیایی  فیلم «قصر» ساخته رومن پولانسکی، لوکا باربارسکی است. فیلم «قصر»  خارج از بخش رقابتی در ونیز بدون حضور کارگردان به نمایش درآمد، باربارسکی پس از آنکه اعلام کرد شاید فیلم آخر پولانسکی در فرانسه اکران نشود،  احساساتی شد و در کنفرانس مطبوعاتی گفت:ـ زنده باد پولانسکی!  

 

«قصر» بدون حضور پولانسکی و با حضور عوامل فیلم و بازیگرانش در ونیز به نمایش درآمد و سپس کنفرانس مطبوعاتی برای فیلم برگزار شد. باربارسکی در کنفرانس گفت:« ساختن این فیلم خیلی سخت بود. پولانسکی به آسانی سرمایه‌گذار پیدا نمی‌کند. و یک حفره وسط فیلم وجود دارد که آن کشور فرانسه است! چراکه کمپانی‌های فرانسوی حاضر نشدند در  ساخت فیلم مشارکت داشته باشند.»  

 

فیلم قبلی پولانسکی، «یک افسر و یک جاسوس» توانست در ونیز برنده جایزه بزرگ داوران و در مراسم سزار جایزه بهترین کارگردانی را بدست آورد و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2019 بود. اما اهدای جایزه به پولانسکی در مراسم سزار جاروجنجال به پا کرد. باربارسکی می‌گوید:« ما امیدواریم که فیلم در فرانسه اکران شود چون برای فرانسه خیلی ضایع است که فیلم پولانسکی را به نمایش نگذارد. خوشبختانه فیلم به چند کشور فروخته شده. من قرار است هفته آینده با مدیر کمپانی پاته ملاقاتی داشته باشم و امیدوارم اخبار خوبی را بشنویم.»

.

بسیاری از کمپانی‌های فرانسه از پخش فیلم جدید پولانسکی امتناع کردند و گفتند که برنامه کاری‌شان کامل است و تمایلی به خرید فیلم نشان ندادند. هزینه تولید فیلم آخر پولانسکی 21 میلیون یورو(22 میلیون دلار) بوده و پخش جهانی فیلم را یک کمپانی فرانسوی به نام گود فلاس خریداری کرده که پیشتر به عنوان وایلد بانچ شناخته می‌شد. کشورهای مانند اسپانیا، آلمان، یونان فیلم را اکران می‌کنند. اما هنوز پخش‌کننده‌ی در آمریکا به نمایش این فیلم تمایلی نشان نداده است. بارباسکی امیدوار است که پخش‌کنندهی در آمریکا فیلم را بخرد. چراکه تاکنون هیچ سامانه آنلاینی از آمریکا نیز برای مذاکره قدم جلو نگذاشته است.

 

بازیگرانی مانند جان کلیز و میکی رورک و فانی آردان در فیلم تازه پولانسکی ایفای نقش می‌کنندو داستان فیلم که کمدی سیاه است در یک هتل در سوئیس اتفاق می‌افتد. گای لاج، منتقد، پس از تماشای «قصر» چنین نوشت:«قصر پولانسکی بی‌معنا، بی ریتم، صراحتاً بد، با فیلمنامه‌ای ساخته شده که به نظر می‌رسد به درستی  دهه‌ها  در کشو خاک می‌خورده.»