بایگانی‌ها

زندگی کوتاه است

زندگی کوتاه است
زندگی کوتاه است

نویسنده، فیلمبردار و کارگردان استرالیایی ورویک تورنتون سال 2009 در کن برای «سامسون و دلیله» برنده  جایزه دوربین طلایی شد. حالا او با سومین  فیلم بلندش «پسر جدید» در بخش نوعی نگاه به فرانسه برگشته. داستان درباره پسری بومی در استرالیا است که به  صومعه ای دورافتاده پناه می‌برد که راهبه‌ای مرتد آنجا را اداره می کند. حضور پسر بچه به ظرافت ،تعادل محیط را بهم می‌ریزد.  کیت بلانشت و همسرش اندرو آپتون از سرمایه‌گذاران فیلم هستند . بلانشت همراه دبورا میلمن و وین بلر گروه بازیگران «پسر جدید» را تشکیل می‌دهند.

 

ورویک تورنتون بردن جایزه دوربین طلایی را لحظه‌ی بزرگی در مسیرش در داستان‌گویی و فیلمسازی می‌بیند و عقیده دارد:« سینما می‌تواند مکان تنهایی باشد و می‌تواند دنیای تنهایی باشد. اما   این اعتبار (جایزه دوربین طلایی)  به من قدرت داد تا اعتماد به نفس لازم برای ادامه راه را داشته باشم.»

 

ورویک  «پسر جدید» را فیلمی بسیار شخصی می‌داند:« وقتی فیلمنامه می‌نویسم. فقط توجه ام بر احساسات شخصی خودم معطوف است. اگر درک شخصی  از داستان پیدا نکنم گویی که داستان نویسنده دیگری را  تقلیدی می‌نویسم. تقریبا به صورت غریزی   داستان‌ها می‌نویسم و غریزه ام همان چیزهایی است که می دانم، تجربه کرده ام و به من انگیزه می‌دهد.»

اما کیت بلانشت چگونه به پروژه پیوست؟ تورنتون توضیح می‌دهد:«من تماس تلفنی جالبی از کیت داشتم او گفت که ورویک زندگی خیلی کوتاهه. بیا با هم یه فیلم بسازیم » ومن با خودم گفتم که « لعنتی،لعنتی و لعنتی!»