بایگانی‌ها

«زن شگفت‌انگیز»؛ ناجی ابرقهرمانان دی‌سی

«زن شگفت‌انگیز»؛ ناجی ابرقهرمانان دی‌سی
«زن شگفت‌انگیز»؛ ناجی ابرقهرمانان دی‌سی

به نظر می‌رسد بعد از چند سال ناکامی بالاخره و بعد از نمایش «واندر وومن» شانس به سری فیلم‌های ابرقهرمانی دی‌سی و وارنر رو کرده است.

بعد از موفقیت کم‌نظیر کمپانی مارول در تبدیل داستان‌ ابرقهرمان‌های خود به آثار سینمایی، دی‌سی کامیکز و وارنر هم تصمیم گرفتند تا جهان سینمایی مشابهی را برای ابرقهرمانان خود به وجود بیاورند. اما «مرد پولادین»، «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» و «جوخه انتحار» هیچکدام نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و از سوی منتقدان و تماشاگران با استقبال سردی مواجه شدند. همین امر باعث شد که استودیو کمی در سیاست‌های خود تامل کند و از تلخی و سیاهی موجود در فیلم‌های قبلی بکاهد.

بعد از موفقیت «واندر وومن» پاییز امسال دیگر فیلم بزرگ دی‌سی یعنی «لیگ عدالت» از راه می‌رسد که در آن ابرقهرمانان دنیای دی‌سی برای نجات زمین با هم متحد خواهند شد.

جف جانز نویسنده سرشناس کتاب‌های مصور که به‌عنوان مغز متفکر دنیای سینمایی دی‌سی شناخته می‌شود، در گفتگوی اخیر خود با ورایتی مشکلات موجود در فیلم‌های قبلی را تایید و اعلام کرده که از این به بعد فیلم‌های سرگرم‌کننده و امیدوارانه‌تری را در این مجموعه شاهد خواهیم بود. اضافه شدن جاس ویدن، کارگردان «اونجرها» و به‌نوعی طراح اصلی جهان سینمایی مارول در دو فاز اول از فیلم‌ها، به پروژه «لیگ عدالت» برای گرفتن صحنه‌های اضافی این تئوری را تایید می‌کند که دی‌سی سعی دارد به الگوی فیلم‌های مارول نزدیک شود.

هم‌چنین شواهد حاکی از آن است که «واندر وومن» نه فقط به‌عنوان یک الگوی برای پیش بردن فیلم‌های بعدی دی‌سی  بلکه به‌عنوان یک کاراکتر جذاب و برگ برنده  در «لیگ عدالت» هم حضور پررنگی خواهد داشت.  رابین رایت و کانی نیلسن، بازیگران نقش‌های «ملکه هیپولیتا» و «ژنرال آنتیوپ» در فیلم «زن شگفت‌انگیز» در گفتگو با لس‌آنجلس تایمز اعلام کردند که در فیلم «لیگ عدالت» دیگر ساخته دی‌‌سی نیز همین کاراکترها را ایفا خواهند کرد. البته تریلر منتشر شده از فیلم، حضور هیپولیتا مشخص شده بود، اما اعلام حضور ژنرال آنتیوپ در لیگ عدالت خبر جدیدی است و بنابراین هر دو خواهر در فیلم جدید در کنار هم خواهند بود.

هرچند با توجه به اتفاقات فیلم «زن شگفت‌انگیز»، این حضور عمدتا در فلاش‌بک‌ها محدود خواهد شد. با این‌حال، حضور سه شخصیت از این کمیک – که نسخه سینمایی آن هم‌اکنون اکران بسیارموفقی دارد – در جمع قهرمانان فیلم زک اسنایدر به‌معنای توجه فراوان کمپانی است.

«لیگ عدالت» از 17 نوامبر سال جاری اکران خواهد شد و باید دید که پروژه بزرگ دی‌سی با چه واکنش‌هایی رو‌به‌رو می‌شود.